/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Underligt problem netværk?
Fra : Jigzie
Vist : 289 gange
10 point
Dato : 18-08-05 19:09

Hej
Jeg har 2 pc'r den ene er bærbare begge kører xp pro, begge har inet og begge kan se hinanden på netværket og de kan begge se de delte filer og mapper.

Jeg har 1 mappe på den ene af mine computer som jeg ikke kan kopier eller flytter filer fra. Jeg kan ikke køre filerne fra den anden pc, men jeg kan godt køre dem på den pc de ligger på.
Fejlmeddelse er : filen er i brug, hd er fyldt eller skrivebeskyttet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:10

Du har vel ikke tilfældigvis Norton 2005 installeret, for så er det dens firewall der driller. Tro mig jeg har prøvet det samme.

Kommentar
Fra : Jigzie

Dato : 18-08-05 19:13

Nej jeg bruger kun den firewall der er i windows og den har givet undtagelser til fildeling. Udover kan jeg godt bruge andre mapper og filer :(

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:22

Vil det sige at du godt kan fra den ene pc kan arbejde/flytte filer på den anden, men det vil ikke den anden vej rundt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:26

Prøv at slå den indbyggede firewall fra i et kort stykke tid for at se om det hjælper

Kommentar
Fra : Jigzie

Dato : 18-08-05 19:54

Jeg kan ikke flytte noget fra den mappe nogen steder har jeg lige fundet ud af.
Jeg kan flytte den rundt på den pc den ligger på men ikke over på den anden, jeg har haft firewall slået fra på begge, jeg tror måske at problemet ligger et andet sted end netværk men jeg er ikke sikker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:56

Og du er sikker på du har det samme arbejdsgruppe navn

Kommentar
Fra : Jigzie

Dato : 18-08-05 19:57

Ja det er også den samme arbejdsgruppe. jeg har haft alt med vetværk og geninstallert på begge drev nu, hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:57

Hvordan deler du net forbindelsen. Router, svitch eller?

Kommentar
Fra : Jigzie

Dato : 18-08-05 20:06

Det gør jeg med en router

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 20:10

Så prøv at gå ind i - egenskaber for din forbindelse- Internetprotokol TCP/IP og se hvad dine ip adresser er på begge pcer. De må ikke være det samme.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 20:16

Hvis du går ind i start - denne computer - netværksteder - vis arbejdsgruppe computere, kan de så finde hinanden, ellers så søg på den i start - søg - computere elller personer - en computer på netværket - skriv navnet på den computer du vil søge.

Kommentar
Fra : Jigzie

Dato : 18-08-05 21:10

Det hjalp heller ikke :(

Men så fik jeg en sindsyg ide, jeg omdøbte mappen og vupti, nu kan den flyttes mellem pc'erne...Hvorfor det virkede ved jeg ikke og hvofor jeg fik ideen aner jeg heller..Men det virkede og nu er jeg glad igen.

Kommentar
Fra : Jigzie

Dato : 18-08-05 21:13

Btw tak for forsøget på at hjælpe mig fijala :)

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 19-08-05 12:22

hey. Hvis du har XP pro, har du så tjekket bruger rettighederne på den mappe du ikke kan hente. Det kunne godt være at der ikke står står at det kun er admin på den maskine der har rettigheder til den. I så fald er det klart at du ikke kan...

har du ellers prøvet at flytte det indhold ind i en anden mappe som allerede er delt.........?

\knap

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 10 point
Dato : 21-08-05 10:10

Jigzie

Jeg tror der er noget om det farmerib2 siger, da det ellers ikke giver mening. Men det bedste er jo at det virker

Husk at lukke spørgsmålet ved at acceptere et svar

Hilsen
Fijala

Kommentar
Fra : Jigzie

Dato : 21-08-05 12:10

hehe hvodan acceptere jeg et svar

Godkendelse af svar
Fra : Jigzie

Dato : 21-08-05 12:10

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-05 12:33

Sådan Jigzie. Godt det kom til at virke. Held og lykke med dit netværk, du vil blive glad for det, dele filer, printer ja der er mange muligheder.