/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Uha en bærbar kan blive varm....
Fra : baller
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 18-08-05 17:39

Hej !
En bærbar kan blive rigtig varm, og jeg vil gerne have en køler plade (cooling pad) der kan sættes under sin bærbar når man spiller eller den bare bare kører på maksimal ydelse. Men hvad er der ude på markedet og hvad skal man betale. Jeg er i USA lige nu og kan bestille dem online. Evt kig på www.pricewatch.com men smid jeres erfaringer og viden her.
På forhånd tak
Baller

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 18:41

Hvis den kan fåes fra små 20$ er det vel ikke noget at betænke sig. Den bruger selvfølgelig strøm da den kører på usb og bruger derfor af batteriet i den bærbare. Men hvis du skal spille sidder du vel også i nærheden af en stikkontakt. De fleste bærbare har jo med at gå ned i ydelse når de kører på batteri for at spare på strømmen.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-08-05 01:21

Lige en tanke: En køleplade bruger strøm = trækker yderligere effekt fra PC'en = skal køle mere = trækker endnu mere osv.... - sjov evighedsmaskine.

Har aldrig prøvet det. Smed den gamle lårvarmer ud og fik en med ny processor - uha, det var godt. Den holder 5-6 gange længere tid og bliver først lun (aldrig varm) efter 3 timer.

Men: Lad os lige høre din erfaring, hvis du køber en: Duer det og hvad koster det i batteri?

Kommentar
Fra : baller

Dato : 19-08-05 18:25

Hej drenge !

Ja det er sgu en sjov evighedsmaskine, men har fundet en der kører uden strøm (skulle jeg mene) http://www.xpad4laptop.com/
Men hvis der ellers er andre der har prøvet en, så sig endelig til.
Der er lidt specs på en her Erling http://www.directron.com/lpc301.html.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-08-05 18:36

hæ hæ - bærbar.... minder mig om den reklame med japaneren med verdens mindste lommeur - hvor han så må bære 2 kæmpe batterier i benzindunk størrelse ved siden af til at trække det......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-08-05 22:59

Det er ret almindeligt at en bærebar bliver varm. Derfor bør den også stilles på et hårdt fladt underlag, så der kan komme luft ind under den, og ellers ikke have noget der dækker for luft ind og udgangen.