/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
American Staffordshire terrier
Fra : 2670kasper
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 18-08-05 15:15

Jeg Har Tænkt Mig At Anskaffe MIg En American Staffordshire terrier Jeg Bor I Række Hus Der Er En Stor Have Jeg Har En Lille Søster På !0 Jeg Hare Mere Tænkt PÅ Om Den Kunne Være Farlig Til Min Søster

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-08-05 15:35

Hvis det er din første hund og du er under 18 år er det et dårligt valg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-05 15:53

amstaffen er en kærlig hund der knytter sig ualmindelig meget til familien - især en - men kan i mange tilfælde ved mindste forkerte opdragelse være en belastning - så du skal være klar på at den for det første er en meget muskuløs hund - dens kæbebid er et kapitel for sig selv - og den skal meget ud - det er ikke nok med bare ud i haven - de er meget aktive og tåler ikke at blive ignoreret - men kan hidse sig op over for eks et mindre barn som din søster hvis behandlingen af den ikke er ens.
Der er selvfølgelig forskel på hunde - men tænk dig om - det er en krævende hund på den ene led og en dejlig nem hun på den anden (med den rigtige opdragelse).....og en ven du skal have i mange år.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er i og med du skriver om din lillesøster på 10 - men tænk over den afhængighed du skaber i det hele taget ved at anskaffe dig hund - og i særdeleshed med amstaffen - det er et forhold der varer i rigtig mange år

"mormor" til en amstaff

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-08-05 16:25

Enhver uopdragen hund er farlig..........og enhver hund er farlig uanset opdragelsen.

Så enkelt er det såmænd.

Så har nogle racer nemmere ved at tænde, amstaff er en af dem.

Hvis du gider give dig i kast med at afrette / motionere / beskæftige din amstaff, HVER DAG, fra du får den til den er gammel, så er det da givet en god hund.

Hvis ikke, så vælg en anden race..........

Din alder har intet med sagen at gøre, jeg kender en del knægte på 16, der er gode hundeejere og mange på 25, der aldrig burde have en hund.

Men hvorfor amstaff?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-05 16:35

netop maj_britt
du får lige *****

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 18-08-05 17:03

Om den kan være farlig for din søster, er svært at svare på, for den sags skyld kunne sådan en også blive farlig for dig selv.

Det er en race der kræver meget af sin ejer, m.h.t. opdragelse, og nogen af dem kan have en dårlig psyke/temperament, (det kan mange andre racer selvfølgelig også have).
Den er meget lig de andre kamphunde der er forbudte.

Folk reagerer ofte meget negativt på sådan en hund, og ofte får ejeren et vist prædikat hæftet på sig ved at vælge sådan en hund....altså det udsender nogen uheldige signaler at være i besiddelse af en kamphund.

Som tidligere nævnt, skriver du ikke hvor gammel du er, men det er ikke en hund der burde kunne anskaffes af unge fyre (eller andre), der slet ikke har erfaring med at opdrage sådan en hund på hensigtsmæssig måde, for den kræver betydeligt mere end de fleste lige forestiller sig.

Hvorfor vil du absolut ha' sådan en ?
Er det fordi du synes det er den dejligste hund i verden og bare ikke kan leve uden, eller er det fordi du synes det vil være sejt at ha' sådan en.

Hvis det er det sidste, bør du ikke anskaffe den

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-05 18:18

Hunde ER rovdyr. Og de KAN være farlige for børn. Man har så sandelig hørt om store hunde, der har angrebet børn, fordi de har misforstået hinanden.
Hvis du bor sammen med din søster på 10 år, så må I også have en mor eller en far. Og det er DERES sag at vurdere hvilken hunderace der passer til jeres familie. Og OM I skal have hund. En hund skal IKKE være DIN hund, men et medlem af familien (meget vigtigt!!!).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-05 22:42

rigtigt birgitta - katte er også rovdyr - søde og kælne og dejlige huspelse - men ude ??? - der kan vovserne bedre styres - men går drifterne over opdragelsen er det filene svært

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 19-08-05 07:14

Og selv en velopdragen hund kan gå over gevind.

Jeg købte en borzoi, 5 mdr, lækker hund, han.....

Hvalpetræning, videre med træning, væddeløbstræning og dit og dat.

Han var ikke så glad for andre hanhunde, det er ok, dem kan vi undgå.

Nem og venlig hund, besøg af legestuen med 11 småbørn, min yngste var på det tidspunkt 2½ og hunden var 2. Han hang over de unger for at slikke, snaske og lege

14 dage efter, en søndag morgen, ligger hunden på sofaen, Kasper kommer, lægger sig op til hunden ( det havde de gjort en million gange), hunden rykker sig lidt for at give plads, Kasper lægger sit hoved på armlænet og så går det galt.

Hunden rejser sig op på forbenene, og angriber knægten...........

Et bid, der giver en 2 cm. lang flænge i halsen, en rimelig stort hul i kinden og hul i læben.

Knægten faldt skrigende på gulvet, oversmurt med blod og jeg blev 30 år ældre på 12 sekunder.

JEG SAD OG SÅ PÅ DET..........knægten gjorde INTET, absolut intet.

Afgang på skadestuen med sønne, og 11.30 var hunden aflivet.

Havde jeg IKKE set uheldet, så ville jeg have forsvoret at knægten måske havde mast en "bolle" på hunden ved et uheld, måske havde lagt sig på den forben, whatever.........men nope, han gjorde intet.

I dag, 6 år efter, har knægten stadig ar på hals og kind, heldigvis skræmte uheldet ham ikke, han tumler stadig hunde.

Med til historien hører at hundens opdrætter FLIPPEDE totalt ud........tænk at jeg havde aflivet det skønne dyr, den skulle jo have været brugt i avl. Min veninde gennem 20 år ringede, da hun hørte om uheldet, skældte ud i fon i en halv time, jeg havde valgt den nemmeste løsning ved at aflive hunden, hun glemte at spørge til knægten, der røg det venskab.

Så alt i alt, selv den mest veltilpassede hund kan knække filmen.

Godkendelse af svar
Fra : 2670kasper

Dato : 19-08-05 07:56

Tak for svaret dova. jeg vil meget gerne sådan en fordi jeg synes den er så dejlig lege syg sødeste hovede jeg kan li den måde hundens krop er bygget på !