/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Sygate - boycot hjemmesider.....
Fra : berpox
Vist : 501 gange
1 point
Dato : 18-08-05 13:59

Sygate - dette her er faktisk en ganske udmærket forklaring på hvorfor www måske SKAL benyttes i nogle tilfælde, og i andre kan udelades...

Citat
Welcome to webmasterWorld, Fbase21.

Anything before NAME.com is considered a sub-domain.
Many companies use this, for example: products.NAME.com, service.NAME.com, etc.

The www is also a sub-domain. So your PageRank can be different for www.NAME.com versus NAME.com.

If you do a search for links on Google, the results may only show links to your site with a PR4 or higher. You may also use alltheweb to look for links which usually shows more results than G. Hopefully, you have a list of sites that link to you.

Go back to your link partners and make sure everyone is consistent in the way their links point to you - like hittmann says.

As for me, all my links point to widgets.com and not www.widgets.com. This way, if I want to use the www sub-domain in the future, I can separate my link partners ;).
HTH, WFN
vrtlw
Full Member

view member profile
joined-Aug 26, 2003
posts:283
msg #:4    6:28 am on Jan 19, 2004 (utc 0)

The www is also a sub-domain

I have read this before many times on this board. It is actually more accurate to refer to this as a canonical of a hostname. www is not a subdomain, it is a canonical name, one machine can have multiple canonical names pointing to individual or multiple (round-robin) hostnames. Canonical is referred to much in the same way a subdomain and in essence setting them up are similar, but the following normally occurs.

Domain name (a record) = domain.com
Canonical (cname) = www.domain.com > domain.com
Canonical (cname) = ftp.domain.com > domain.com
Canonical (cname) = smtp.domain.com > domain.com

While ftp and www may or may not share the same hard disk drive space, they can surely not be reffered to as subdomains as these variable can be modified to point to the same directories, in truth they are canonical to the main domain name in most instances.

fra:
http://www.google.dk/url?sa=t&ct=res&cd=1&url=http%3A//www.webmasterworld.com/forum10/4418.htm&ei=p3UEQ8XAIrSmiALh3KWqDg

mvh berpox

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 18-08-05 14:05

Det er også sådan at nogen domændudbydere tilbyder dig, at det ikke er nødvendigt at sætte www. foran dit domænnavn , mens andre ikke gør det.
og med subdomæner kan der sættes www. foran, det kommer an på, hvad du bestiller.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-08-05 14:33

I øvrigt er det da noget pjat at brokke sig over. Man kan jo bare gemme sine Links under foretrukne, så skal man ikke skrive noget som helst, blot vælge. Knyster og Ligtorne er kun en virkelig plage, hvis man går i for små sko.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-08-05 14:38

Skriv f.eks. kandu og hold så <ctrl> nede mens du trykker <enter>, så udfyldes resten automatisk. Og så kan det jo være ligemeget at den skriver www........

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-08-05 20:28

>hansen9, kun hvis man har en dansk sprogversion og så kommer der .dk bagved.

I de engelske sprogversioner af både mozilla og internet explorer jeg bruger, bliver det til .com i stedet....

mvh berpox

Annuller spørgsmålet
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 22:33

Da Sygate ikke gad svare/kommentere ser jeg mig nødsaget til at annullere spørgsmålet