/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra problem
Fra : jes.O
Vist : 1059 gange
20 point
Dato : 15-10-02 00:25

Jeg har en 89`er Opel Vectra 1,6S som pludselig tøver med gassen når den startes. Der skal lige gå et øjeblik før den vil tag rigtig fat. Det virker som benzin problem men har nogen haft samme problem, så modtager jeg gerne gode ider, inden jeg skiller hele bilen (hæhæ)

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 30 point
Dato : 15-10-02 00:48

Har haft en Kadett med samme motor og samme problem. Det er ligesom der er en fejl i tændingen. Min far, som er mekaniker, underviser mm., har haft den skilt ad, den har været på de fineste testere, og alt sammen med den konklusionen er fejlen er: Tja...? Men det er ikke sikkert det er så slemt hos dig. Kaburatoren kan gro fast, med det resultat at det ene spjæld ikke åbner planmæssigt. Tændspolen kan også være et problem. Eller bare tændingsystemet generelt... Bare lidt ideer.

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 15-10-02 00:54

Hm. håber der er flere som har en ide, ellers kan jeg godt se det kan være mange steder!

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 15-10-02 16:36

Hej Jes.O
Har din bil automatisk choker? Og gør den det samme ligemeget om motoren er varm eller kold. Tit er der problemer omkring automatisk choker indretningen der skaber denne form for problemer lige efter starten af motoren.
Hvis du selv tør gå i gang eller kender en der kan, så prøv at rense kaburator og dysehuller omkring membraner og den automatiske choker. Jeg formoder der er kaburator på din model
Mvh Sambo

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 15-10-02 21:51

Ja det lyder som noget af det rigtige, den har aut, choker. Jeg har prøvet at blæse dyserne ud, det hjalp ikke, men det kunne nu tyde på at choker ikke virker, det er nemlig kun når den er kold den ikke rigtig vil starte el. tage gas.

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 16-10-02 22:10

Jeg skal lige love for at der er styr på sagerne herinde, højt hurra for noget fis til bedømmelse.
Hovedsagen er jo at Jes O fik et brugbart svar, så tillykke til PowerRanger, håber han kan klare det Og held og lykke med bilen fremover Jes O.
Mvh Sambo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 07:26

On Mon, 14 Oct 2002 22:24:57 GMT, "jes.O" <jes.O.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en 89`er Opel Vectra 1,6S som pludselig tøver med gassen når den
>startes. Der skal lige gå et øjeblik før den vil tag rigtig fat. Det
>virker som benzin problem men har nogen haft samme problem, så modtager
>jeg gerne gode ider, inden jeg skiller hele bilen (hæhæ)

Fandt du ud af det ?
Ellers er det helt sikkert følgende, som er problemet. Henrik skrev
følgende, da jeg havde samme problem som dét, du nævner:

"Der sidder på gasspjældet en "throttle valve switch". Den gi'r besked
til motorstyringen om, at det er tomgangsregulatoren, der skal styre
showet."

"Den kontakt har været gået på min egen (den styrer også
en "vollgas" indstilling - det var den, der var smuttet på min) så den
er nok værd at undersøge. Måske er det et potentiometer, der sidder
der."

"Hvis det ikke er et potentiometer, skal der være fuld gennemgang fra
midterbenet til et af de to andre med hhv. lukket og fuldt åbent
spjæld."
---

Mvh
Mogens