/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Sid Meiers Pirates!
Fra : Nikolaus
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 17-08-05 19:36

Hej folkens

Håber en af jer kan hjælpe mig.

Har lige købt ovennævnte spil og syntes, indtil videre, at det er ok underholdning. MEN ... jeg kan ikke hitte ud af, hvordan jeg angriber byerne.

Har flåden fuld, masser af mandskab og penge.

Hvordan angriber jeg en by ???

Nikolaus

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-05 20:06

Hvis du er fjentlig med dem så skal du sejle ind til byen som når du normalt går ind i byen. og så kommer der en menu hvor du kan vælge at angribe

Kommentar
Fra : nurnur

Dato : 17-08-05 20:08

Der er 2 måder at angribe byer på.

1. Gå i land på øen et lille stykke væk fra byen og gå ind i byen (med dine mænd) og vælg muligheden for at angribe byen.
2. Man kan også gøre det fra søsiden, men det kræver at byen skyder på dig når du kommer tæt på. Dette kræver at der er udsat dusør på dig af det pågældende land som har byen. Dette kan fixes ved at angribe landets skibe meget (så de bliver godt gale i skralden). Eller du kan gøre dig uvenner med byen ved konstant at angribe skibe der er på vej ind og ud af dens havn. Mens du angriber dem, kan du lige sætte et par skud ind deres fort mens du slås. På et tidspunkt bliver de godt gale i skralden og skyder efter dig. Du vil nu kunne vælge muligheden for at angribe byen når du sejler ind i den.

Du skal lige vide at kampen er lidt forskellig i forhold til det gamle spil. I det nye vil indtagelsen af byen foregå som landbaseret kamp. Man skal rykke rundt med de mænd man har til rådighed og computeren rykker rundt med de tropper de har rådighed.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 19-08-05 15:02

Jeg har tjekket manualen, men jeg syntes ikke jeg kan finde et afsnit der afklarer, præcis hvordan jeg går i land - uden at lægge til i havnen.

Og fjendtlig med dem; jeg har forsøgt at ændre mine segl til det land, byen er i krig med. Det hjælper heller ikke.

Kommentar
Fra : nurnur

Dato : 19-08-05 15:52

Du sejler bare ind mod en ø (ikke en by), så går dine mænd i land. Kan ikke huske om der kommer en menu hvor den spørger.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 20-08-05 16:52

Helt fint - har nu fundet ud af det. Men har også erfaret, som beskrevet, at der ikke længere er sea-to-city kamp længere. Men jeg syntes såmænd det er meget sjovt med landbaseret kamp.
Takker.