/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
JAVA-problem
Fra : Horst
Vist : 1485 gange
100 point
Dato : 17-08-05 17:38

Vores bank har skiftet deres homebanking-system.
Siden kan jeg ikke logge mig på dette system. Banken har været i kontakt med udvikleren af softwaren, som siger det må absolut være at java-problem.
Jeg har efter dennne besked installeret det nyeste Java-version. Det hjalp ikke.
Er der nogen, der har et forslæag til, hvad man kan gøre?
Jeg er ked af at skulle installere Windows og alle mine programmer og opsætninger igen!

Mvh.
Horst

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 17-08-05 17:51

hej
prøv dene side http://www.znn.dk/ den har hjulpet mig nogle gange

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-08-05 18:08
Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 17-08-05 18:17

Horst: Hvilken bank drejer det sin om? Om hvilken Java har du installeret?

pallebhansen: Man skal vist være logget ind for at dit link duer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 18:31

Måske du har rod i din registrerings database? Prøv at køre dette lille program, men fjern kun; hvad der er mærket som : "Safe to delete" ..når du har scannet.

http://www.tucows.com/preview/355220

Hvis det er Javascript der er 'brok' med?

..så prøv i IE's menu : Funktioner->Internetindstillinger...-> fanen; Avanceret og vælg [Gendan Sstandarder]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-08-05 18:37

Du skal downloade dette, så har du hvad du skal bruge

http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-05 18:54

Vis du har spyBot SD og spywareblaster så>
spywareblaster(måske ikke nødvendigt)>
Start spywareblaster>disable all protection,luk programmet.
Men jeg ved at Spyware i nogle tilfælde skaber problemer med Sun java (net bank)
Åben SpyBot SD>immuniz>fjern fluebenet i>Enable permanent blocking of bad addresses in internet Explorer,gå så op i toppen (samme sted)>undo.
Genstart pc'en.

De kan være det kun er denne indstilling der er problemet>Enable permanent blocking of bad addresses in internet Explorer.
Jeg har oplevet at et par af mine venner har haft problemet,og de kunne komme ind i netbank efter
at jeg fjernede ovenstående indstillinger,kan du så komme ind så prøv dig frem med at fjerne en af ovenstående indstillinge til du finder ud af hvilken af disse der er problemet,då du ved hvilken af dem
du ska deaktivere når du skal ind i net bank,genstart efter hver ændring.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-05 18:57

ups,Men jeg ved at SpyBot SD i nogle tilfælde,ikke Spyware

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-05 18:59

i toppen (samme sted)>undo=immuniz>det er ikke sikert det er nødvændigt,men prøv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-05 18:59

sikkert

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-08-05 19:00

Næ man skal ikke være logget ind, man skal bare trykke: Check din PC
http://www.oestjydskbank.dk/html/netservice/a7.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-05 19:02

ti tomme fingre

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 17-08-05 19:49

Hvor er Horst?????? Hvilken bank drejer det sig om? Og hvilken Java har du installeret?

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 17-08-05 19:53

pallebhansen: Det eneste, der kommer frem på skærmen, er følgende:

NetBank hjælp online...
Hermed nogle af de mest gængse problemer og løsninger i NetBanken. Løser nedenstående ikke dit problem, er du velkommen til at kontakte hotline på 98541444 i åbningstiden.

Der er ingen knapper eller andet - intet !!!

Så dit råd virker ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 20:00

http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=621
fra pallebhansens link (rullet lidt ned)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-08-05 21:06

http://www.oestjydskbank.dk/html/netservice/a7.html
Allernederst til højre står der:
Ring til hotline - tlf.: 98541444 og send os det udvidede check af pc'en.
MÅ KUN SENDES EFTER AFTALE

MEN i rubrikken ovenover skulle der da gerne stå: Check din PC TRYK DER
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 21:16

"check din pc" ser sådan ud hos mig:

Styresystem Windows NT/2000
Browser Internet Explorer 5.01
Java OK
Cookies OK
Krypteringsniveau 128

Dit udstyr er godkendt til brug på NetBanken.

Men jeg har ikke netbank.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 21:29

Eyvind -> Det samme hér

..næsten :

Resultat

Styresystem Windows XP
Browser Internet Explorer 6
Java OK
Cookies OK
Krypteringsniveau 128

Dit udstyr er godkendt til brug på NetBanken.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-08-05 22:52

molokyle, Ja vi er nogle der har vores "Udstyr" i orden, men vi mangler at høre fra Horst
Mit:
Styresystem Windows XP
Browser Internet Explorer 6
Java OK
Cookies OK
Krypteringsniveau 128

Dit udstyr er godkendt til brug på NetBanken.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 18-08-05 11:57

Min Bank hed før "Egnsbak Hen Herred".
Med nu hedder den ehb-bank".
Den installerede JAVA er :msjavx 86_ver 3805

Mvh.
Horst

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 18-08-05 12:54

Hvis din Java kun er version 3805, er den med 99% sikkerhed for gammel, og du bliver lukket ude af netbanken.
Download og opgradér til version 3810 herfra http://www.znn.dk/ (punkt 3). Tjek derefter din installation på samme side. Du skulle gerne have OK over hele linjen.

//aaron

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-05 13:44
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-05 13:46

Ps. Bruger du mit link? Så vælg : [Kør] i pop-up'en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 19:33

NetBanken bruger Microsofts Java Virtual Machine
Du kan se, hvilken java-version din maskine anvender ved at gøre følgende:

Fra dette link >>>>>>>>http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=621
Gå i "Start", "Kør"
Skriv WJVIEW og tryk ENTER. ( min siger Java version 5.003810 og altså ok)
Versionsnummeret står i slutningen af øverste linie &#8211; det skal være højere end 5.00.3809. Hvis dit versionsnummer er 5.00.3809 eller lavere så klik her!

Hvis du ikke får vist et versionsnummer, så har du ikke Virtual Machine installeret og du skal klikke her!

Horst prøv nu det link : http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=621

Accepteret svar
Fra : edbhans

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-05 19:38

Version 3805 er skrevet til XP - det er 3810 ikke. Så - kære venner - hvorfor foreslår I så version 3810 til XP ????? Eller har I erfaring for, at den også passer til XP??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 21:21

Sorry edbhans - 3810 er til min NT5, men det var bare en visning af det link.
Horst kan vist ikke selv vælge versionsnummer, men bare opdatere.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 19-08-05 10:41

>> edbhans

Jeg har selv to maskiner, der begge kører XP. Den ene kører med MSJava 3810 (selv om den officielt "kun" er til win 98 m. fl.) og den anden kører med Sun Java 1.5.0.04. Begge kører problemfrit. Det er sådan set lige meget, om det er den ene eller den anden version. Nu er jeg bare ikke så meget for at blande versionerne sammen på den samme maskine. Men tid efter anden vil Sun overtage, da Microsoft ikke udvikler videre på deres version.

//aaron

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 22-08-05 18:24

Hallo venner,
det har vist sig, at der lå Java 3810 på min PC. Det var ikke muligt at "overskrive" denne version med 3805. En af mine venner har så fjernet 3810 (spørg ikke hvordan, det ved jeg ikke) og derefter installeret 3805.
Nu kører homebanking igen.

Godkendelse af svar
Fra : Horst

Dato : 22-08-05 18:26

Tak for svaret edbhans.
Dit svar hjalp, som du kan se af min sidste kommentar.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 22-08-05 23:05

Hej Horst

Tillykke med løsningen af poblemet.

De enkelte netbanker kan godt være programmeret således, at de kun accepterer bestemte versioner af java. Min egen kan godt køre 3810 sammen med XP; men SUN - nej, der stopper festen Underligt.