/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Leverpostej
Fra : mahir
Vist : 3517 gange
50 point
Dato : 17-08-05 17:17

Hej der ude ville høre om der er nogle der kunne hjælpe med en opskrift/er til en leverpostej.
Det SKAL være en der ikke indeholder svinekød. Helst så mange som muligt og detaljeret,da jeg vil prøve at finde den bedste:) dem jeg har kigget på er besværlige at forstå for mit vedkommende.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 17:19

du kan søge på normale leverpostej og bare bruge kalvelever eller okselever

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 17-08-05 17:20

Her er der en opskrift : http://www.hanegal.dk/forbruger/opskrifter/index.htm
God fornøjelse :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 17:20
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-08-05 17:20

Så lav en Google-søgning på ordet "Paté", det er lidt mere internationalt end postej der er et rent dansk ord. Paté er det samme, men laves af alt muligt forskelligt kød og krydderier. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 17:23

lever fra gås - and og kylling (sidste meget billigt) osv kan jo også bruges

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 17:25

jojo arne - det er sådan set rigtigt - bortset fra at paté som regel er betydelig mere faste !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 17:27

den allerførste der kommer frem i mit google link er da usædvanlig nem - bare skift svinekød ud med noget andet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-08-05 17:44

miritdk -> Hvis Paté'en bliver for fast i konsistensen, tilføjer man bare lidt mere suppe/font/fløde/vædske.
Men man finder altså nogle flere opskrifter ved at søge på Paté end på Postej.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-05 18:08

Hej Mahir..

Denne er let at forstå - og virker nem at gå til

http://cooljul.dk/julemad/leverpostej.htm

Du erstatter blot svinelever med kalvelever..

Ellers se her: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-05 18:10

Skriv leverpostej i søgefeltet - og frem kommer en mængde af gode forslag..

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 17-08-05 18:20

hejsa Mahir
Prøv www.alletiders-kogebog.dk når du er inde på siden så gå ind i opskrifter skriv leverpostej der kommer nu 60 forskellige frem ,dem med de højeste karakterer er de bedste, bare en kanon god side prøv den.Der er også vildtleverpostej bla.
eskild

Kommentar
Fra : papajensen

Dato : 18-08-05 14:46

Hej mahir
Her er en hurtig og nem opskrift

Hjemmelavet mager leverpostej

Ingredienser:
300 g kyllinge- eller kalvelever
½ dl olivenolie
150 g kogte kartofler
1 æggehvide
1½ dl skummetmælk
1 spsk finthakket løg
½ tsk stødt allehånde
1 tsk groft salt
½ tsk peber

Alle ingredienser blandes og hakkes på kødhakkemaskine eller blendes. Fyld massen i 2 små forme og bag dem ved 175 grader i 1 time. Postejerne kan fryses. Det er en god idé at fryse den ene form rå og så bage den frossen, når den skal bruges. Regn med 1 time og 45 minutter i ovnen.

Med venlig hilsen
Per