/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Måneds dag mangler musik!!!
Fra : Nick15
Vist : 2021 gange
87 point
Dato : 17-08-05 16:30

Hejsa..

Mig og kæresten har måneds dag her på lørdag. Så har tænkt mig at tænde sterin lys på hendes værelse som jeg har købt. Og så noget romantisk musik i bagrunden. Men mangler noget romantisk musik. Skal heller ikke være sådan noget rigtig sukkersødt dansk musik. Ordet jeg elsker dig og love you må ikke være i teksten. Kom med nogle forslag!

Please hjælp.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-05 16:34

Ej hvor er du en dejlig kæreste. De der ord går jo igen i næsten alle sange, så måske du bare skal vælge noget instrumentalt... Du kunne måske tage et par enkelte numre med George Samfir, på panfløjte, jeg skrev med vilje et par
numre, flere af slagsen vil nok være i overkanten

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-08-05 16:37

Hvorfor ikke bare vælge noget Klassisk musik? Det er uden tekster. Man plejer at sige at en god violinkoncert er meget romantisk, så jeg kunne foreslå Vivaldi, Grieg eller Bethoven. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 17-08-05 16:37

Ja ok. Bare det ikke er danske sange fordi så lægger man mærke til at de siger jeg elsker dig.

Aften går så ledes.

Kommer hjem til hende.

Går ud og spiser om aften og inden vi går ud af spise går jeg op på hendes værelse og sætter sterin lys op og sætter cd'en i hendes afspiller. Går ud og spiser og når vi kommer hjem går jeg op på hendes værelse efter jeg har sagt hun ikke må komme op. Så har jeg tændt lysene og sat musik på. Går ned til hende og siger hun godt må komme og så holder jeg hende for øjene og når vi kommer op siger jeg tillykke med måneds dagen skat og giver hende et kys .

Hvad siger i det til?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:40

suk - bare det var mig !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-05 16:41

Du er bare alle tiders, det du gør her, det er der INGEN pige der kan stå for, mange der har månedsdag, giver også en lille ting?, ikke fordi jeg syntes at du ikke allerede har gjort rigeligt, men måske hun håber på en lille ting. Du kunne også vælge noget stille italiensk musik, der forstå hun/i ikke teksten??

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 17-08-05 16:44

Hun for en hjerte blomst.
2 cd'er hun har ønsket
is glas som jeg putter glas stumper i og sterin lys oven på.
Hvad siger i til det? Ellers nogle forslag?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:45

langt rigeligt og flot !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:49

tog lige migselv i at sidde og nynne "only love"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-08-05 16:58

Jeg er helt enig. Du er en rigtig dejlig kæreste. God plan. Jeg synes at du skal gå på biblioteket og låne en Klassisk CD.
Der er en som jeg synes passer rigtigt godt til din plan: Water music. Tror det er Haydn. Men skal lige checke det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-05 17:02

ej Nick15, jeg er lige ved at tro det bliver for mange gaver, især når det er en månedsgave, kærligheden skulle jo gerne varer længe, og når du giver så meget nu, hvad vil du så finde på i næste måned og måneden efter osv. en middag og en lille ting er meget meget flot. Har i aftalt at give hinanden gaver?? ellers risikerer du at gøre hende forlegen, især når/hvis du kommer med så mange gaver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-05 17:13

Norah Jones's første cd er meget stille og rolig, og er velegnet til romantik, den cd kender din kæreste sikkert også. Hvis der også skal være noget klassisk, så er Edward Grieg's morning prelude bare kysse dejlig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-08-05 17:16

Nej IKKE Haydn men Georg Friedrich Händel. CD'en hedder Water Music. Husk at den bare skal spilles svagt i baggrunden.

Mange gode tanker til dig og kæresten fra Arne

Accepteret svar
Fra : Cookies

Modtaget 87 point
Dato : 17-08-05 19:55

Flot Nick15. Du er en god kæreste.

Et par forslag.

Joe Cocker med You are so beautiful
Tracy Chapman med Baby can I hold you
Bryan Adams med When you love someone

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 21:01

Nick15

Jeg har lige spurgt min søn. Han har sin kæreste på besøg. De har været kærester i 4 år.
De fejrer stadig månedsdag.

Samstemmende sagde de

lighthouse family - high

Den sidder de og lytter til nu og det er din skyld

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 21:09
Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-08-05 22:55

Enya eller Enigma.... relativt stille og meget instrumental. Eller ultimativt: Få fat i Frank Duval, f.eks "Bitte Lasst Die Blumen Leben" med "Lovers will survive" - det er super lyttemusik - der er givetvis ikke så mange, der kender det -men det er fed lyd.....

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-08-05 23:29

Jeg vil helt klart foreslå Laura Pausini Italiensk når det er bedst....

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 18-08-05 00:52

Der en dansk sang med Thomas Helmig og Anne linnet der hedder " jeg har ingen anden drøm ", den er super sød, og orene jeg elsker dig blir ikke nævnt, den tror jeg ville være et hit, mange jeg kender både mænd og kvinder siger den er sød

I stedet for gave kan du lave jordbær der er dyppet halvt i chokolade, og skrive et lille digt, mange kvinder sætter mere pris på ord der kommer fra munden eller er skrevet ned i et digt, end på en gave

Godkendelse af svar
Fra : Nick15

Dato : 30-09-05 22:14

Tak for svaret Cookies.