/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Garmin Street Pilot 320c
Fra : ladegard
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 16-08-05 20:39

Er der nogen der har erfaring med ovenn. navigator og hvor finder man den bedste pris?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-05 10:33
Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 17-08-05 14:23

Den er fin of ser blæret ud når man kører med den og den er smart til at vise hvornår man ankommer, topfart og gennemsnit m.m.,

Men der kommer jo heletiden noget nyt. Jeg har en, men jeg synes ikke man bruger den så meget, så jeg påtænker at sælge den, men der kommer jo heletiden nye modeller og jeg har givet 5400,- for en måned siden og kan måske kun få 4000,- for den i den Blå...

Så køb kun hvis det er "need to have" og det er til mere end den årlige Camping tur, ellers gå efter en bærbar PC og løs GPS + TomTom software, den kan bruges til mere hele året, men det er min personlige mening efter at have haft en i en måned og måske en dyr erfaring.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 17-08-05 23:35

Mange tak for svarene. Nordstedt1, får man den leveret med Skandinavien på SD eller skal man selv lægge Skandinavien ind?
Ladegard

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-05 07:52

hej ladegard, jeg må ærligt indrømme, jeg kender ikke den omtalte Garmin, vi er meget interesseret i en gps og læser om de forskellige modeller, og har så også kikket på denne, https://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=3_7_8&products_id=459 denne "annonce" er på engelsk, men der er et dansk tlf. nummer ude til højre, så mon ikke du kan få de sidste oplysninger der??

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 18-08-05 10:00

hej dimmerdk
Jeg har en bærbar. Hvad er en løs GPS og tom tomsoftware?

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 18-08-05 12:20

GPS box'en er en 'antenne' som kan se sattelittenne ( f.eks. http://www.g-sat.dk/products/prodView.asp?id=412 eller http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=151675 ) , så du kan bruge din Bærbare som vejviser hvis du har noget kortsoftware installeret, men det er ikke nær så kompakt og elegant som en Garmin man bare kan sætte i forruden og det er ikke nødvendigvis en billigere løsning men det sikre at Garmin'en ikke bare ligger og flyder i en skuffe eller et hanskerum i bilen og med de rette mobiltelefonabbonomenter, kan du jo også bruge PC'en til internet m.m. på turen.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 29-08-05 09:51

Den er meget let at bruge og den er brugbar i forbindelse med MC (motorcykel) Der findes GPS er som har hard diks og de er ikke velegnet når det drejer sig om kørsel med motorcykel.
Mvh. Fleng

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 30-08-05 21:33

Tak for svaret Nordsted1.
Det var et godt svar Nordstedt1. Jeg bestilte den 19-8 en Garmin c320 fra Aspidshop, som du anviste mig. Jeg betalte med visa og har i dag modtaget den og den virker perfekt. Pris 4022. Butikspris, jf Søndagsavisen fra i søndags er 6000 kr, så det var en flot besparelse. I søndagsavisen skrev man som et minus, at ledningen desværre ike kunne tages ud garmin. Det er ikke rigtigt, man tager simpelthen Garmin ud af fatningen og kan bruge den på løbe og cykelture.
Endnu en gang tak.
mvh
ladegard

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 21:36

Jamen det var da en dejlig tilbage melding du kom med, tillykke med erhvervelsen