/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Namo - begynder laver hjemmeside
Fra : jorael
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 16-08-05 20:25

Med Namo 5.5 og et domænenavn vil jeg lave en hjemmeside: Jeg brugte en af deres "templates" og lagde lidt oveni. Således blev resultatet: www.jre.dk Hvad gør jeg galt? Er det noget med "indexfilen"? Og hvor kan jeg læse mere?

Accepteret svar
Fra : surfsusan

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-05 20:32

jeg er ret sikker på du skal kalde din indexfil for index.html og ikke index1.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-08-05 20:55

Der findes flere måder hvormed en index side kaldes, alt efter hvad udbyderen har valgt.
Den mest brugte er INDEX hvor oftest både HTM og HTML accepteres.
De andre muligheder er START, DEFAULT, HOME og andre er set.

Men INDEX er den mest brugte.

Kommentar
Fra : jefic

Dato : 16-08-05 20:55

Hej

I stedet for at sidde og kæmpe med at skrive en hjemmeside i html, hvorfor så ikke bruge et komplet og gratis CMS-system.
Du kan finde nogle på disse adresser:
www.runcms.dk nok det bedste med forum, downloadsektion og en hulens masse andre moduler. Der er indbygget en dansk sprogfil i systemet
www.websitebaker.org, et CMS-system der kan bruges på mange forskellige måder. Der findes også en Dansksprogfil til det, men der skal du søge på "danish" i deres forum.

Ellers kig ind på www.opensourcecms.org

Har du andre spørgsmål så bare spørg løs.

Mvh Jefic.

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 17-08-05 22:18

Tak for svaret surfsusan. og til her andre. Grundproblemet var, at filerne hed index1. Men også at Namo ikke var nem at bruge til upload. Så jeg brugte et gratis program, ftpcommander, det kunne rense ud!