/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hjælp
Fra : bublebee
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 16-08-05 14:43

Nu har vi flere gange prøvet at finde ud af hvordan man sætter undertekster på nogle downloadede film der ligger på computeren. Filmen ligger i avi fil og underteksterne i srt fil.
Vi har programmer til at gøre det, men kan ikke finde ud af hvordan man gør?

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 16-08-05 14:53

Mener blot at du skal afspille filmen i en BS player.
HAr dog ikke selv prøvet det.
Men måske kan du lægge film og tekster i EN mappe, og så smide mappen over i BS player.

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 16-08-05 15:15

her er en afspiller du kan downloade http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html du åbner afspilleren højre klikker og vælger din film så højre klikker du igen og vælger load subtitles her vælger du din text fil og så trykker du på play så er der text på her kan du hente tekster http://www.divxsubtitles.net/

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 15:23

Installer et program der hedder VobSub

Når du så afspiller filmen i MediaPlaya skal *.srt-filen ligge i samme mappe som filmen og hedde det samme.

Så kommer underteksterne automatisk på i MediaPlaya.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 15:24

Hvis du vil have brændt filmen ud på DVD, incl. undertekster kan dette gøres med program der hedder DIKO.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-08-05 15:49

jeg bruger bs player.

når du så afspiller filmen i bs player en knap i programmet, der hedder Load subtitles og når du trykker på den kommer en boks frem ligesom en stifinder, hvor du så finder der, hvor undertekster er. og så trykker du bare på dem

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 15:57

dayworker24 -> Øhhhh... hvad er forskellen på dit svar og svaret fra greenfield69 ???

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-08-05 15:57

Ja jeg vil gerne have lagt undertekster sammen med filmen og så brænde filmen ud på DVD med undertekster på. og det er her problemet opstår

Accepteret svar
Fra : Tobster

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-05 15:59

I Diko vælger du filen og så underteksten og så brænder du (efter den lige har converteret).
Så simpelt... Du kan endda slå teksterne til og fra på DVD-afspilleren.

Du skal dog lige have lavet en menu først, men det er let.... Vender lige tilbage med et par links...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-08-05 16:00

Tobster: det er at jeg ved det med sikkerhed jeg gør det tit selv

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-08-05 16:01

ups jeg læste forkert Tobster det indlæg havde jeg ikke set

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 16:02

Her kan du DL Diko: http://www.vmesquita.com/en/download.htm

Her laver du en menu til filmen: http://www.vanrijnen.nl/index.php?option=com_remository&Itemid=45&func=fileinfo&parent=category&filecatid=3

Her er et torturial: http://www.xs4all.nl/~psylocke/diko/tutorial.htm

Du kan endda lægge 2-3 film på én DVD-skive med Diko uden det går så meget ud over kvaliteten....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 16:04

Quote: "Tobster: det er at jeg ved det med sikkerhed jeg gør det tit selv"

Øhhh..... Sætning ikke forstået.....

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-08-05 16:08

du spurgte = dayworker24 -> Øhhhh... hvad er forskellen på dit svar og svaret fra greenfield69 ???

og så svarede jeg = Tobster: det er at jeg ved det med sikkerhed jeg gør det tit selv

men i stedet for at se på greenfield69 svar så jeg på Trine08's svar

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-08-05 18:05

Tobster:
De andre programmer vi har prøvet skal man også bare ligge begge ting sammen og køre det så lægger den tekster på og er klar til at brænde. men vil jo gerne se om det virker med teksterne inden man brænder jo.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 23:13

Diko brænder ikke filmen, men laver blot et image som du skal brænde ud via f.eks. Nero.
Dvs. at du kan mounte dette image i "Daemon Tools" inden du brænder og se om skidtet virker som det skal.
Ved at maunte det i "deamon tools" narer du din pc til at tro at det er en DVD-film du har sat i, og den vil således afspille den som om du havde sat en DVD-film i det drev i computeren...

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 24-08-05 19:15

Tak for svaret Tobster.