/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Reklarmer på hjemmeside? Tjene lidt peng~
Fra : Tobster
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 16-08-05 12:57

Jeg har en hjemmeside og vil gerne have et par bannere på med reklamer.
Jeg vil gerne selv kunne vælge hvilke det skal være for at rette dem mod mine brugeres interesser.
Jeg har ingen planer om at blive rig på det, men lidt har vel også ret.
Det skal være et sted hvor man er sikker på at få sine håndører... Evt. på en check da jeg ikke er meget for at skulle give mit kontonr til en side jeg ikke kender.

Findes der bannere der giver penge for blot at blive vist, eller skal man klikke på dem for at de giver noget.

Evt. nogle muligheder for danske reklamer der giver penge?

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 16-08-05 13:14
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 13:26

Jeg vil mene at din hjemmeside skal have et vist relevant indhold for annoncørenes målgruppeog en hvis trafik (=antal besøgende på din side), før du kan gøre dig forhåbninger om at 'hive' penge ud af et reklamefirma for at annoncere.

Har du dét?

Jo flere besøg du har på din side? Jo større chance for at sælge reklameplads

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 13:48

Både og... Det afhænger jo af hvilke annoncer jeg kan finde. Så kan jeg jo bedømme om de passer med sidens indhold...
Og hvis de kun giver penge hvis der bliver klikket på banneret, så er de vel ligeglade. De bruger jo ikke penge på det og det koster dem ingen ressourcer. Det er vel i princippet bare et link med et ID-nummer?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:05

Ok. Der er forskel på : 'Pay pr. click' og reelle reklameindtægter. Click pr. View er det sikkert i ti tusind vis af, men så har du ingen kontrol over, hvad der måtte følege med af 'sidegivindst' i form af Ad-/Spyware, utilfredse brugere osv.

Det fremgår ikke tydeligt af dit spørgsmål, hvad du ønsker?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:08

Dårligt formuleret

Ok. Der er forskel på : 'Pay pr. click' og reelle reklameindtægter. 'Pay pr. Click' er der sikkert i 10.000 vis af, men så har du overhovedet ingen kontrol over, hvad der måtte følge med af 'sidegevindster' i form af Ad-/Spyware, utilfredse brugere osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-08-05 14:48

Det er jo nok "pay per click" jeg er interesseret i. Men er der nogle bedre muligheder, så sig endelig til. Det er jo ikke nogen professionel side jeg har.
Jeg er ret ny i det her med hjemmesider, så ved ikke det vilde om det.

Jeg er ikke interesseret i Ad-/Spyware, utilfredse brugere osv

Accepteret svar
Fra : surfsusan

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-05 14:51

check her
http://www.partner-ads.com/dk/ - jeg tror der er hvad du søger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:52

Mit eneste råd må så være :

Læs UELA'en (End User License Agreement) inden du benytter 'third party' reklamer/bannere på din side

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-09-05 11:19

du kan evt også bruge GOOGLE adds

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 26-09-05 17:49

Tak for svaret surfsusan.