/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Marshall AMPS AS50R
Fra : bentbof
Vist : 681 gange
40 point
Dato : 16-08-05 11:29

Er der nogen der har en oversættelse af den engelske manual til dansk ??

Fætter BR

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 13:12

http://www.marshallamps.com/downloads/files/AS50R%20hbk.pdf

næh, men hvad er problemet? Den er da ikke så svær at forstå!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 13:14

Blokdiagrammet nederst fortæller specifikt hvordan skidtet er bygget op, og ser aldeles overskueligt ud.

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 16-08-05 13:49

Hej 3773

Jeg er altså ikke så god til engelsk og nogle af ordene er teknisk engelsk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 14:15

Jamen hvad er du ikke forstår, så skal jeg forsøge yat forklare/oversætte!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 14:16

Noget er jo fagudtryk for de indviede, men det kan vi også klare her!

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 16-08-05 14:29

Hej 3773.
Independent Tone Network per Channel, Phase Switch, Anti-Feedback Notch Filter, Channel Assignable Chours, Reverb, FX Loop, D.I. Outputs,

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 14:35

Uafhængig tonecontrol for hver kanal

Fase skifter (vender den absolutte fase)

Anti feedback notch filter kan umiddelbart ikke oversættes, men er en parametrisk equlizer hvormed du kan fjerne tilbagekoblingshyl (feedback)

Channel assignable chorus = kunstig leslie på valgbar kanal

Reverb = Rumklang

FX loop = Sløjfe, altså stik hvor du kan montere en ektern pedal, f. eks en eckomaskine.

DI Output = Line output, der kan plugges direkte i PA anlægget, således du tapper signaler efter du har kørt igennem de indbyggede effekter og tonekontroller. Sparer en mikrofon i PA sammenhæng.

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 16-08-05 14:44

hej 3773
Fase skifter hvad betyder det ?, Kunstig Leslie på valgbar kanal hvad er det? Hvad er en PA ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 14:48

...øhm har du aldrig spillet?????

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 16-08-05 14:53

hej 3773

Ikke elektrisk kun rent akustisk

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 40 point
Dato : 16-08-05 14:53

Fase skifter = du vender den absolutte fase. Sagt på dansk svarer det til at man bytter om på + og - på højttaleren. Dvs basenheden slår ind istedet for ud, om man så må sige. Trickset kan hjælpe til at fjerne hyl (feedback).

Chorus. Kunstig leslie, hvor lyden ligesom roterer. På den rigtige gamle leslie frembragte man effekten vha roterende højtalere. Laves her vha fiksfakserier med tidsforsinkelse, rent elektronisk.

PA = Public Adress = helvedes stort lydanlæg der bruges til at forstærke alle instrumenterne og reproducere lyden til publikum.

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 16-08-05 15:01

Tak 3773

Det var meget fint svaret. br

Godkendelse af svar
Fra : bentbof

Dato : 16-08-05 15:02

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 15:06

Du skal være så velkommen, Bent.

Den ser iøvrigt fed ud den Marshall! Skal du spille lidt klub- /værtshuskoncerter, eller hva'?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-08-05 15:07

Iøvrigt kan tilføjes at chorus på western guitar, lyder lidt a' la' tolvstrenget (med lidt god vilje).

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 16-08-05 15:18

Jeg spiller lidt for familie, venner og hvis folk gider hører mig, og synge med. Jeg har spillet til forskellige arrangementer mest folkemusik. Spiller på et børnedyrskue på lørdag, både børne og folkesange.