/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Grappe en film på internet og gemme den
Fra : mikesav
Vist : 616 gange
20 point
Dato : 14-10-02 18:00

Jeg ønsker at grappe en videosekvens som ligger på TV2 hjemmeside.
Det er umulig at gemme den på harddisk men filmen ønsker jeg af hensyn til arkiv.
Findes der et program til dette?

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 30 point
Dato : 14-10-02 18:14

ja, men det er ulovligt at "grappe" filmen.

dorthe

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-10-02 18:34

Hej mikesav

Jeg tror ikke det er ulovligt at "hente" de film jeg kan se på deres side, men det kræver vist den betalte udgave af realplayer.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-10-02 19:51

hvilken film er der snak om ? Link tak

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 14-10-02 22:11

Hej Zonker
Her har du linket http://snup.tv2.dk/fantavle/visautograf.php?id=212
Det er en fødselsdaghilsen indsunget af Synegy og jeg kan ikke forstille mig det skulle være ulovligt at grappe da udsendelserne har været vist i fjernsynet.
Ps jeg ved ikke om det er dig personligt jeg sender beskeden til nu må vi se
Mvh Kim

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 14-10-02 22:11

Hej Zonker
Her har du linket http://snup.tv2.dk/fantavle/visautograf.php?id=212
Det er en fødselsdaghilsen indsunget af Synegy og jeg kan ikke forstille mig det skulle være ulovligt at grappe da udsendelserne har været vist i fjernsynet.
Ps jeg ved ikke om det er dig personligt jeg sender beskeden til nu må vi se
Mvh Kim

Godkendelse af svar
Fra : mikesav

Dato : 14-10-02 22:11

Hej Zonker
Her har du linket http://snup.tv2.dk/fantavle/visautograf.php?id=212
Det er en fødselsdaghilsen indsunget af Synegy og jeg kan ikke forstille mig det skulle være ulovligt at grappe da udsendelserne har været vist i fjernsynet.
Ps jeg ved ikke om det er dig personligt jeg sender beskeden til nu må vi se
Mvh Kim

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 22:34

hæng mig nu ikke op på noget men her kan man hente en Realplayer for free !!!

http://forms.real.com/netzip/getrde5_new_look.html?h=207.188.7.150&f=windows/RealOnePlayerV2GOLD.exe&p=RealOne+Player&j2re=false&tagtype=ie&type=dl

ville nu gerne have haft dette var accepteret som svar *G - det der er accepteret er vel dårligt svar !!!!!

men held og lykke med din Realplayer, mikesav

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 22:53

den før nævnte realplayer kan OGSÅ afspille det på TV2 du ønsker at få afspillet, mikesav

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 14-10-02 22:59

Hej Fnollerpige
Jeg ville lige tjekke igen, og selvfølgelig kan den godt afspille filmen og den kan gemmes men kun som link så når forbindelsen er afbrudt til nettet er der ingen film, jeg den forslåede realplayer hjemme.
foresten er jeg ikke lige klar over systemet her endnu da det er første gang jeg er på her...

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 14-10-02 23:03

Jeg er åbenbart kommet til at give den forkert nogle stjerner selv om jeg ikke ved hvordan det er gået til idet jeg ikke har aktiveret noget????????

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 23:29

Hej Kim,

du ka' bruge et program der hedder Streambox... til at hente den med...

du ka' her se en vejledning... "Using StreamBox VCR"... -->
http://home-1.worldonline.nl/~staak/vcr.htm

og programmet ka' downloades her... -->
http://www.afterdawn.com/software/audio_software/audio_tools/streambox_vcr.cfm
(hvis den driller med at downloade og du har firewall så slå den fra mens du dowloader filen, og slå den til bagefter igen)...

her ka' du så downloade filen... "Synergy synger til alle fødselsdagsbørn"... -->
http://konsol.tv2.dk/ram/10305.ram
(du ka' også kopier linket ind i streambox)

ved at downloade den, og åbne den i Notepad, får du følgende information... -->
rtsp://real.tv2.dk/tv2/vod/1803.rm?start=00:00:38.070&end=00:01:35.550
RTSP står for "Real-Time Streaming Protocol" og er den protocol Realplayeren bruger, Windows Media Player plejer at bruge en protocol der hedder MMS (Microsoft Media Server protokol)... begge bruger dog også HTTP... så visse tilfælde ka' det være lidt prøven sig frem... når en film eller musik stump ska' hentes ned på computeren...

du ka' evt. prøve at kopier denne her ind i streambox... -->
rtsp://real.tv2.dk/tv2/vod/1803.rm
så sku' du gerne få helle sekvensen med, idet den ser ud til at være beskåret... ellers så prøv denne her... -->
http://konsol.tv2.dk/ram/10305.ram
så går den automatisk i værk... med at omforme indholdet til... -->
rtsp://real.tv2.dk/tv2/vod/1803.rm?start=00:00:38.070&end=00:01:35.550

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-10-02 16:13

Hvorfor ikke se hele indslaget istedet for en dårlig redigeret udgave ?? Faktisk har man ikke gide redigere i det, derfor ser linken en smul eunderlig ud.

Hvis du ændrer lidt på den til :

rtsp://real.tv2.dk/tv2/vod/1803.rm?start=00:00:00.000&end=00:10:00.000

vil du få hele indslaget og ikke kun de 55 sekunder som de mener den burde fylde, men derimod lidt over 7 minutter

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 15-10-02 16:19

Hej Starup
Tak for dit svar jeg er ked af at jeg pga min uvidenhed her på siden kom til at give den forkerte pointene, lige for øjeblikket prøver jeg dit råd men har time out hele tiden jeg har ingen firewall så den driller lidt lige nu.
Men mange tak
Mvh Kim

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 15-10-02 16:26

Wow jeg er imponeret over hvad i kan finde ud af.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-10-02 17:04

Hej Kim,

det med point ka' være ligemeget... bare du får løst dit problem...

jeg prøvede følgende... kopier denne linje...
rtsp://real.tv2.dk/tv2/vod/1803.rm

tryk på menuen "edit"... og derefter på "paste link"... i det nye vindue der popper op ska' du ved protocol sætte den til auto... og så sku' den gerne gå igang... filen fylder ca. 3,8 MB...
tryk på linket/filen, og ude til højre vil du ku' følge med i processen...

har du ellers læst filen igennem mht. til at installere streambox igennem?

men meld lige tilbage uanset om du har fået det til at virke eller ej... fordi hvis du har fået det til at virke er jeg fri at finde en anden løsning, og hvis du ikke ka' få det til at funke, må vi jo få det til at funke...

jeg vil prøve at holde øje med dette indlæg... men lige for tiden, har jeg mere eller mindre kun tid til indlæggende, når jeg er inde og ha' en lille pause inde ved computeren...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 15-10-02 18:12

Hej igen
Det er helt vildt det her, jeg har fået downloaded hele filmen, men synes ikke kvaliteten er helt god, jeg skal nok ekspermentere lidt mere med programmet det er virkelig godt.
Det er nemlig min datter der er med og vi ønsker det til vores arkiv fedt...
Jeg prøver det nye forslag nu ))

Mvh Kim