/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
EKSTERN HD USB
Fra : popey
Vist : 522 gange
40 point
Dato : 16-08-05 01:21

Jeg kan ikke "se min eksterne hardisk på min pc - Der kommer godt nok ding dong lyd når jeg tilslutter den men der kommer intet drev bogstav frem. Jeg har mange filer og back up på denne eksterne HD så det piner mig vældig.

Man er meget modtagelig for et hvert forslag

Torben

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-05 01:24

Prøv at gå i diskhåndtering og se om du kan se din harddisk der se guiden her hvordan du kommer i diskhåndtering. http://capricornus.dk/diskhaandtering/

//bentjuul

Kommentar
Fra : popey

Dato : 16-08-05 01:33

Jeg kan finde usb HD - men de står som ikke allokeret - nu bliver man svært bange for at man mister sine data ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 01:36

Det lyder ikke godt, har du hele tiden brugt den som USB harddisk ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : popey

Dato : 16-08-05 01:41

ja jeg har - som backup til min laptop

Er der noget at gøre ved "ikke allokeret" fejlen - eller er det partition efterfulgt af format - jeg håber det godt nok ikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 01:45

Den fortæller jo at harddisken ikke er patitioneret, men det kan jo ikke passe da du har brugt den hele tiden, men er det i din laptop du ikke kan se den eller er det i en anden computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : popey

Dato : 16-08-05 01:48

det er i min laptop - den kommer ej frem på den stationærer pc

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 01:55

Jeg tror vi skal se om emesen, technet eller tedd kommer ind i tråden - det er nogle af dem der ved mest om harddiske, måske har de et godt råd. Og indtil da - så lad være med at bruge den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : popey

Dato : 16-08-05 01:58

jeg takker for din hendvendelse og venter på yderligere

Kommentar
Fra : popey

Dato : 16-08-05 03:19

jeg kan recover min usb hd med file scavenger 3.0 til et andet drev - her efter format og tilbage med filerne

du skal have tak for din hjælp

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-08-05 03:40

god morgen popey og jeg sidder og får min kaffe
ja det var da godt du lige selv fandt et prog,
men da du satte scavenger igan gjorde du det med quick eller long search

og nu har du ikke formaterert endnu vel , for jeg kunne godt lige tænke mig at kigge på bootsectoren for at finde ud af
hvad der evt kunne være sket

Kommentar
Fra : popey

Dato : 16-08-05 04:11

jeg må gå til bekendelse og indrømme at jeg har formateret. Jeg kan ej huske om det var long eller quick search. problemmet er at jeg skal mønstre mit skib i dag kl 0700 på købehavns red og derfor var en løsning meget ønskeligt.

jeg har en gpsantenne (for ECDIS -elektronisk søkort - vektor baseret) med en kraftig magnet som har ligget meget tæt op af usb hd. mon ikke det har været årsag til mine problemer ?

Først var der få filere som ikke kunne åbnes for til sidst at optræde som ovenfor.

jeg har nu fjernet gps antennen fra tasken med laptoppen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-08-05 04:17

ja det kunne godt være det ,
jeg er ved at finde ud af hvorfor det sker på ntfs og meget sjælden på fat32 ( hvis det sker på fat32 så er det nemlig fordi det har været i forbindelse med en ntfs disk/maskine.

scavenger skrev vel ikke , noget om bootsector eller noget i den stil ?

nu må du da have en rigtig god tur på søen , mens jeg vil sidde og begrave mig i hex

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-08-05 08:32

Prøv at give den et nyt drevbogstav noget højere i herakiet- K f.eks. Det gør du i diskhåntering ved, at højreklikke på drevet.

Godkendelse af svar
Fra : popey

Dato : 16-08-05 08:49

Tak for svaret bentjuul.