/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
komprimere dvd....
Fra : RuneBadune
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 15-08-05 15:05

Jeg har rippet en dvd med dvd decrypter... jeg får det ud i en mappe med to mapper: audio og video... I videomappen er der blanedede .vob, .ifo og .bup filer.

Jeg vil gerne komprimere det til .avi eller mpeg da det hele pt fylder ca 4 gB. Hvordan gør jeg det og med hvilket program? det må gerne være simpelt, gratis og godt!

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-05 15:45

du bruger dvd shrink ...
men ca 4 gb.. det er da meget passende for en dvd film...

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 15-08-05 15:47

brug dvd shrink de funker søg på google

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 15-08-05 15:49

ccjunior:

hvis jeg komprimerer dem til avi regner jeg med det kan gå ned til under 1 gb... så falder kvaliteten selvfølgelig også

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-05 16:32

http://www.sikkopi.dk/dvd-tools.htm
Her kan du hente et på Dk

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-08-05 16:39

1 GB???

ja hvis du godt kan li "legoklodser" i alle de mørke områder på din film, så er det da en rigtig god ide.....

Ellers ligesom de andre Dvd shring 3.2 det styrer...

Kommentar
Fra : plb

Dato : 15-08-05 18:56
Kommentar
Fra : fatrix

Dato : 15-08-05 19:15

Hvis du vil lave en dvd om til .avi skal du nok komprimere med Xvid
Hent dette program "Gordian Knot Rip Pack"
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=77391&release_id=153141
Der er alt hvad du skal bruge for at lave din dvd om til en 700mb .avi fil.

http://www.doom9.org/index.html?/gknot-main2.htm
En guide til hvordan man får lavet optimal kvalitet

/Anders

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 16-08-05 08:14

Tak for svaret CCjunior.