/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
SLet oversigt i Explorer
Fra : mqnorholt
Vist : 1469 gange
150 point
Dato : 15-08-05 11:30

Når jeg sletter oversigten over besøgte sites i Explorer i "internetindstillingen" under menuen "Funktioner" bliver alle webadresser IKKE slettet. Når jeg efterfølgende går op i adresselinien i Explorer og trykker et tilfældigt bogstav dukker der en række webadresser og andre adresser, f.eks c:/, op.

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan ryde oversigten fuldstændigt???
Mon det evt vil hjælpe at afinstallere og geninstallere Explorer??

mvh mqnorholt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 11:33

stil antal dage de gemmes til = - klik på ryd oversigten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 11:33

= skulle være 0

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 15-08-05 11:34

Åbn internetexplorer.
vælg
funktioner - internetindstillinger
faneblad
generelt
vælg så "ryd oversigt"

Så skulle den være på plads

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-08-05 11:35

Haløjsa
Har du husket at sætte "Antal dage siderne skal gemmes i oversigten" til '0' (nul) dage????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 160 point
Dato : 15-08-05 11:38

du kan med held også rydde alt i temperary internet files / midlertidige internetfiler - og så gå hele turen igennem med IE under generelt : slet cookies - slet alt offline indhold - slet filer - ryd oversigten ......
og under indhold fjerne fluebenet i webadresser under autoudførelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 11:40

funktioner - internetindstillinger - autoudførelse - fjern flueben i webadresser løste det for mig

Godkendelse af svar
Fra : mqnorholt

Dato : 15-08-05 12:14

Tak for svaret miritdk.

Det var det der skulle til. Havde forsøgt mig med bare at slette oversigt utallige gange og alt muligt andet. Gjorde alt hvad miritdk anbefalede og det funkede.

tak

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-08-05 12:41

hej
husk også at slette offline indhold

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 14:15

selvtak - det blev lidt vrøvlet men sådan er det jo af og til

Kommentar
Fra : mqnorholt

Dato : 15-08-05 22:02

Det løser dog ikke problemet med at "resten" stadig ligger der når jeg trykker på oversigts ikonet i menulinien og søger på en af de sider jeg ved ikke bliver slettet på traditionel vis. Men nu dukker de i det mindste ikke op når man skriver i adresse linien

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 23:31

jamen de der ligger der mens du surfer forsvinder jo igen af sig selv

Kommentar
Fra : mqnorholt

Dato : 16-08-05 10:25

Nej det er ikke dem. Det er som om der er nogle der ikke kan blive slettet. på trods af alt jeg prøver. Dit råd gør bare at de ikke dukker op når man skriver i adressefeltet. Men de ligger der stadig når man som jeg skrev laver en søgning - og det kan jeg simplethen ikke forstå!!! ´For oversigten er som sådan slettet/tom/helt blank. Så hvorfor der stadig ligger en rest af webadresser er mig uforståeligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 11:14

de forsvinder - de er der kun midlertidigt

Kommentar
Fra : carina2

Dato : 17-12-06 14:34

Jeg ved godt dette er et gammelt indslag men jeg sidder netop nu med samme problem. Jeg er med på at få det slettet, men hvis jeg så på et senere tidspunkt ønsker at slå autofuldførelsen til igen, dukker de uønskede sider op på ny.... Hvordan kan det være?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 14:46

carina2 - jeg kan godt se du er ny bruger - så du får lige et velkommen til kandu

og så lige - har du et spørgsmål så brug menuen i venstre side "stil et spørgsmål"

men - hvis dine adresser kommer tilbage er grunden nok at du netop ikke har sørget for at adresserne forbliver væk - går du i funktioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse og fjerner flueben i webadresser - og derpå i fanebladet avanceret og sætter fluenen i "slet mappen temperary intenetfiles når webbrowseren lukkes" - og ellers under generelt husker at slette cookies - filer og oversigt (oversigten skal du stille til 0 dage) - så skal de nok komme væk

Kommentar
Fra : carina2

Dato : 17-12-06 21:07

Okay jeg skal nok huske at stile spm på den rigtige måde en anden gang. Jeg jan godt fjerne adr. men hvis jeg så senere vil slå autofuldførelsen til igen så er der nogle af dem der dukker op igen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 21:23

prøv at gøre som ovenstående og genstart maskinen

Kommentar
Fra : carina2

Dato : 18-12-06 15:25

det hjælper ikke. når jeg slår autofuldførelsen til efter at have genstartet computeren kommer nogle af siderne frem igen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 16:07

hvorfor sætter du også til igen - det skal du ikke

hvis du tænker på dem der ligger ude til højre i søgefeltet kan du blot slette dem

ka´du så lære at stille spørgsmål selv carina2

Kommentar
Fra : carina2

Dato : 18-12-06 16:16

jeg sætter det til igen fordi jeg synes det er meget rart at have, og nej de sider der ikke forsvinder kan jeg nemlig ikke bare slette ude til højre...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 16:20

hmmmm - burde du kunne uden videre - prøv igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 16:26

dem th:

klik på krydset så kan du i hvertfald ikke se dem mere

eller

gå i vis -inde i oversigt - sæt den til efter dato

og højreklik på dem - slet for eks. idag så slettes alle underliggende links

Kommentar
Fra : carina2

Dato : 18-12-06 18:41

tak for hjælpen men det virker desværre ikke