/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kogeplade
Fra : timeglas
Vist : 5097 gange
100 point
Dato : 15-08-05 10:28

Hej

Jeg har været så dum at have placeret noget vådt service på en el-kogeplade. Nu er der kommet rust på pladen. Hvordan får man den ren og fin igen?
Tænkte at man kunne skrubbe det af, men fjerner man så ikke den sorte farve på pladen?

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-08-05 10:32

Du kan får en metalsvamp som du kan rengøre pladen med. Her kører du i cirkler, altså følger rillerne som er i kogepladen. Så findes der nog sort sværte/rengøringsmiddel specielt til kogeplader. Spørg efter det hos en forhandler hvis ikke du kan finde det i supermarkedet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-08-05 10:35

som du kan købe rensemiddel til kogepladen

Kommentar
Fra : legind

Dato : 15-08-05 10:43

du skulle kunne bruge det som hedder ovn sværte det er det som man bruger til brændeovne det kan købes
i bygge markede jeg mener det hedder morsø ovn sværte

Accepteret svar
Fra : legind

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-05 10:54
Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 15-08-05 11:36

Tak for svaret legind.