/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Taletid, hvordan hvilken
Fra : invisible
Vist : 1505 gange
10 point
Dato : 15-08-05 10:19

Jeg står og skal bruge en elelr anden form for tale tid til vores yngste datter, som skal køre langt i bus hverdag alene.

Hun skal ikke bruge den til at snakke eller SMS, da det kun er en "nød" telefon.

Jeg har rigeligt mobiltelefoner, men ikke noget SIM kort, hvad er bedst billigts ???
Og hvor køber man sådan en "startpakke"

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 15-08-05 10:23

vores yngste har en taletidspakke fra TDC, vi gav 100 kr. for kortet, og det kan bruges i helt op til et år, vi købte det i en TDC butik

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 15-08-05 10:32

Jeg har prøvet mange forskellige taletidskort, men vender tilbage til Telmore hvergang. Der kan du styre hendes forbrug, for selvom du siger at hun kun skal bruge den som nødtelefon, så er det vel bare et spørgsmål om tid inden hun skriver med veninder. Prøv at se på www.telmore.dk

Har mange dårlige erfaringer med Tele2, og cbb.dk

mvh timeglas

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 15-08-05 10:34

TDC bud en et taletidskort er det "mobiltid" ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-05 10:40

ja det fra TDC er et taletidskort, det udløber ikke efter et par mdr. som andre, men kan holde et helt år, nu er vores dreng ikke storforbruger, så vi regner med det kan holde næsten det år det er gyldigt, men ellers kan det ændres, så det kan tankes over pc'en og sms'erne bliver billigere pt. koster en sms 75 øre, hvis vi ændrer det, kan prisen komme ned på 20 øre pr. sms. Han bruger også kun sin tlf. som "nød", hvilket er ret usædvanligt når han er 14 år.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-05 10:46

På denne side kan du sammenligne priser

http://www.clickpoint.dk/pristjekket/mobil.htm

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 15-08-05 10:47

Jeg var inde og kige på telmore, men det lægger lidt mere op til at man hurtigt får et "forbrug"
Hun er "kun" 10 og skal ikke bruge have en mobil, det er kun en "låne" telefon som ligger i en skuffe når hun ikke er med bussen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-08-05 10:58

hej
når det kun er en nødtelefon er det vel bare gå ind i telebutik og købe et taletids kort
for så er det vel ikke minut og sms priser det kommer an på
du skriver du har nok telefoner så bare husk på om de er låst til et bestemt selskab
mvh
ole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-05 11:11

når du får købt et taletidskort, så hold øje med hvor længe det "holder" hvis du køber for kr. 100 og det kun holder i tre måneder, så er det da ærgeligt, når der findes nogle der holder i 12 mdr

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 15-08-05 11:12

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-05 11:13

Selv tak

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-05 11:38

10 år gammel og mobil telefon.... tsk tsk.....

Nå, men TELMORE hvis du ønsker en STABIL sikkerhedslinie til puslingen.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 15-08-05 13:03

Jeg vil forslå dig CBB, hvilket jeg selv bruger og er ganske tilfreds med og de er billigere.

http://www.cbb.dk/cbb?cmd=main

The1best

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-08-05 14:25

timeglas foreslår www.telmore.dk der er et godt produkt uden abbonnement, hvis man stort set ikke bruger telefonen bliver der trukket kr. 7.50 pr. md. dvs 90 kr. pr. år. Det er en billig måde at have mobil på og vi bruger selv telmore til to ekstra mobiler.

Hos telmore koster det 75 øre pr. minut at tale og en sms koster 20 øre, hvorimod taletidskorts minutpris ofte er mere end dobbelt så dyre.

Man fylder penge på telmore via internettet og kan samme sted se sit forbrug, hvem der er talt med hvem der er sms'et til osv.

Jeg ved godt at du har lukket spørgsmålet, men jeg syntes du skulle have disse supplerende oplysninger.

//bentjuul