/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Engelsk
Fra : Luke2000
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 14-08-05 23:54

Hej vil I se på det her om det korrekt Engelsk, øvelsen går på omvendt ordstilling.

1. Of course my kids pay me a visit sometimes

2. The phone rang late in the evening

3. After lunch, I went for a walk in Central Park

4. My brother won 15.000 Kr. On the pools a week ago

5. I’m always to busy in the morning to eat

6. At last the secretary confessed, He made a mistake

7. The Father sad “I never been good at math”

8. Lisa had definitely not seen that man before

9. I let you know, if I decide to buy the house

10. Do you remember what happened on my birthday last year?

11. When Randolph awoke the next day, He had a splitting headache

12. We always have financial problems in this country

13. Everyone when home, after the party was over

14. When Dad broke His leg, Mom had to do the cooking

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-05 08:44

Det er virkeligt svært at sige. Arbejder ofte sammen med englændere, så hvis jeg har skrevet noget, beder jeg dem lige checke, at det er rigtigt. Nogle gange foreslår jeg at bytte om på ordstillingen, og så begynder de at diskutere!!
Mange gange når de frem til at den ene ikke er mere korrekt end den anden måde.

Nr. 13 Er der en tyrkfejl???

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-05 09:11

der er ikke ret mange fejl og dem der er, er ret små.
nr 7: sad = said og "I have never...."
nr 9: I will let you know....
nr 11: man kan også sige -woke up- den er mere brugt
nr 13: went og så mener jeg der ikke skal være komma
nr 14: dad, his og mom skal med småt. samt at kommaet skal skiftes ud med et -so-.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 15-08-05 09:19

Har du feks. linie 2 på dansk. jeg ville sige : late in the evening the phone rang
nr. 5 : In the morning I’m always to busy to eat.. altså hvis det skal være omvendt ordstilling. men det afhænger vel også lidt af den tekst du skal oversætte...

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-05 13:48

nr 7: I have never been good at math, the father said.

Men som viskinge skriver, så er englænderne heller ikke enige om hvordan deres sprog skal skrives (og tales) korrekt!

Godkendelse af svar
Fra : Luke2000

Dato : 15-08-05 15:24

Tak for svaret viskinge.