/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Glemt adgangskode
Fra : skatterevisor
Vist : 625 gange
80 point
Dato : 14-08-05 23:46

Jeg har engang oprettet et dokument i Word 2000 med kode for åbning. Den blev gemt på en sikkerhedskopiCD da alt på computeren skulle reinstalleres pga. virus. Efter reinstalleringen blev filen gendannet men kunne ikke åbnes fordi jeg glemte koden. Jeg har forsøgt alt hvad jeg kan: anvendt åndssvage trial-versioner af dekrypteringsprogrammer fra internettet, gemt filen som tekstdokument i rtf-format, txt-format og exc-format og html-format, anvendt Winzip-program. I Wordpad kan filen ikke åbnes pga. en fejl i dokumentet. I Notesblok er det hele volapyk, ordene ser noget i stil med ” Kò:œ¾•bЬ®â× ” og det samme i Explorer. Når jeg fra Explorer vælger at redigere filen i Word, så har jeg valgt samtlige kodninger (Windows-standard, MS-dos, Vesteuropæisk, Unicode og alle andre) og jeg har valgt flere skrifttyper for at se om det skulle hjælpe. I Winzip-programmet valgte jeg at se filen med Internal ASCII Text Viewer. Programmet siger derefter Text truncated at first binary zero og beder mig om at klikke på filen fra hovedmenuen for at se den med det associerede program, hvilket jeg ikke kan da jeg ikke har koden. Er der overhovedet nogen der kan hjælpe mig? Jeg er så bange for at jeg har mistet mit 35-siders dokument.

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 80 point
Dato : 15-08-05 02:02

Dette program garanterer at kunne knække koden. Desværre fremgår det ikke af siden, om det kun er en demo, men prøv det (ved godt, at du har prøvet lignende programmer før, men i mine øjne er du nødt til at bruge denne type programmer, hvis du vil i kontakt med dit dokument igen, også selv om de evt. skulle koste penge).

Download link:
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Password_Management_Utilities/Word_Recovery_Download.html

//aaron

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 15-08-05 02:59

Lige et godt råd til de, der vil bruge ovenstående link. Når man kommer ind på siden, så brug IKKE linket

Please, click here.... using Free Download Manager.

Brug linket nedenunder

To download the software.....please click here.

Det er ikke Word Recovery-programmet, der fejler noget, det er et fortrinligt program. Det er Free Download Manager, der er suspekt. Indeholder tilsyneladende WhenU og Save! m.fl. (malware). Jeg beklager dette urene link.

//aaron

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-08-05 03:34

her skal i se noget smart , men en 35 siders har jeg godtnok ikke prøvet
http://www.decryptum.com/

ps. brug nu copy and paste funktionen når i får resultat

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 00:29

skatterevisor :..> nu kommer du vel ikke efter mig hvis det er din job funktion når jeg fortæller dig ,
om du har nok så mange password på dine doc´s så kan vi hacke den , og om det så var selve maskinen så kan vi også det.
men du kan kigge lidt på denne adresse
http://www.appzworld.com/page.shtml?1063725292/1114029685.shtml

og her skal du tænke dig lidt om hvordan du henter programmet ( simpelt)

Godkendelse af svar
Fra : skatterevisor

Dato : 20-08-05 00:02

Tak for svaret aaron. Desværre er det en demo. Mvh Skatterevisor

Kommentar
Fra : skatterevisor

Dato : 20-08-05 00:08

Hej Technet - decryptum siden er faktisk rigtig god, har kunnet dekryptere filen, men jeg skal nok betale for at få resten af dokumentet. I øvrigt har benyttet dit andet link, har kun kunnet downloade demo'er, det kan være jeg ikke fostår det helt. (Og nej, min jobfunktion er en helt anden end hacker'verdenen). Mvh Skatterevisor

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 20-08-05 12:11

Ja, man får desværre ikke ret meget foræret her i livet, så du må nok til pengepungen
Men jeg håber du får reddet dit dokument. Tak for pointene.

//aaron