/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke komme ind på biblioteksvagt?
Fra : maya123
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 14-08-05 23:21

Hej
Jeg kom til at lukke mit spørgsmål for tidligt, var lidt nede over ikke at kunne komme ind på biblioteksvagten.
Inden I svarer her så læs venligst min laaange tråd på

http://www.kandu.dk/dk/spg/72534

MVH Maya som nu går i seng og håber på at der er nogle natteravne med løsningen, men læs lige den anden tråd først
Nat nat

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-08-05 23:28
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 23:31

peet49 ?????????????????????

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 14-08-05 23:36

Hvilken version af Internet Explorer anvender du??
Prøv at opdatere til en nyere version, det hjælper måske...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 23:40

kan ikke se andet end at det er en fejl på siden - hvorfor jeg kan komme ind og maya ikke kan - hmmmm ????????

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-08-05 23:59

det er helt klart et java problem : for på siden er der ikke end html +java
men hvor ?
mulig løsning
da du har java men hvilken java er det microsoft vm for så skal den slettes og så skal du bruge java fra sun
http://www.java.com/en/
http://www.java.com/en/download/manual.jsp

og for at slette ms java er her en regfil
_________________________________________________________________________________________
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\JAVA_VM]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\JAVA_VM\CONSOLE]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\JAVA_VM\JIT]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\JAVA_VM\LOGGING]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Java VM]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Java VM\RNIModuleFlags]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Java VM\Security]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Java VM\System Properties]
________________________________________________________________________________________________

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 00:02

øhhh ??? jeg bruger da ms vm - sååååå ??????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 00:06

tror ikke helt det er det technet - jeg kan jo manøvrere rundt på siden uden problemer og har KUN ms - det kan jo meget vel være andet også -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 00:20

sådan lige før sengetid - jeg kommer lige i tanke om at maya jo fortæller at hun har downloadet java - og tror det netop er sun - hun fortæller også at for eks på www.komogvind.dk har hun også problemet - og jeg ved fra anden kant at netop der anbefales det krafigt at IKKE bruge sun java og afinstallere den for at kunne bruge siden normalt.

for nu

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-08-05 00:33

miritdk : det kunne sg da godt være at du har ret .så hvis det er fra sun hun har java så ud med den.
så ind med ms ,
jeg har godtnok heller ingen problemmer både med sun eller ms

men hun kunne lige kigge her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q168806

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 15-08-05 00:47

eller lidt lettere at forstå:
http://support.microsoft.com/kb/168806/da

absolut ud med sun

NUUUUUUUUUUUUU er det tid - nat og sov sødt når den tid kommer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-05 00:56

Det kunne jo være sikkerheden der er sat for højt i browseren, min spørger om jeg vil tillade at der køres active X objekter og plug ins, svarer jeg nej kommer den gule trekant! hvad mener i andre om det svar? Hilsen Ove

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-08-05 05:02

o.v.n. :..> det kan du have ret i
kontrolpanel > internetindstillinger > sikkerhed > brugerdefineret niveu > rul ned til der hvor der stå script og aktiver dem

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-05 08:54

Mange tak alle sammen for alle jeres forskellige råd, det var pænt af jer.
Jeg vil lige rette en misforståelse. Jeg kan godt komme både her på kandu og på komogvind selv om der står en fejl på forsiden. Det vil sige jeg kan komme ind på alle undersider, uden problemer. Det er kun biblioteksvagten jeg har problemer med, der kan jeg komme ind på forsiden og den står smukt, når jeg så trykker på spørg biblioteksvagten, kommer der kun det øverste af næste side og der er ingen spørgeskema osv.
Jeg har som foreslået af miritdk sat min sikkerhed for internetindstillinger tilbage til standard og ikke rørt mere ved dette, så den står på standard og mellem.
Ang. Java har jeg den nyeste opdatering

Java Plug-in 1.5.0_04
Using JRE version 1.5.0_04 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:\Documents and Settings\maya

----------------------------------------------------
c: clear console window
f: finalize objects on finalization queue
g: garbage collect
h: display this help message
l: dump classloader list
m: print memory usage
o: trigger logging
p: reload proxy configuration
q: hide console
r: reload policy configuration
s: dump system and deployment properties
t: dump thread list
v: dump thread stack
x: clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>

Det er en Java ™ 2 Platform

Jeg har ikke forstand på hvordan jeg sætter active x og plug ins som skrevet flere gang, stå mine indstillinger nu på standard mellem.
Sidste NYT:
Jeg har nu sat alt i indstillinger til:
Alt active X objekter og plug ins, script er aktiveret
Fejlmeldinger på biblioteksvagten er på nuværende:
Derinde melder den:
Linie 207
Tegn 2
Fejl: Et objekt var ventet
Kode: 0
og så adressen

+

Derinde melder den:
Linie 171
Tegn 2
Fejl: Et objekt var ventet
Kode: 0
og så adressen

+

Derinde melder den:
Linie 116
Tegn 3
Fejl: Et objekt var ventet
Kode: 0
og så adressen
+

Derinde melder den:
Linie 285
Tegn 38
Fejl: Tegnet ’.’ var ventet
Kode: 0
og så adressen

Mion sikkerhed står på mellem i browseren.
MVH Maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-05 08:56

Sorry for stavefejl, pil dem selv fra

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-08-05 09:04

Hvilket OS kører du?hvilken service pack kører du, mange har fået deres problem løst med SP2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 11:01

hmm - tænk om det så er til at komme til idag
Det sker jo ofte at den gule advarselstrekant dukker op -netop for at hjælpe med sikkerheden - jeg har ofte været ude for at en eller anden side ikke lige har villet lade mig komme til - netop pga scriptfejl - som så kort efter er blevet rettet - og så er der inegen problemer.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-05 11:52

Hej peet
Vil lige skrive at selv om jeg lyder lidt dum til alt det her og jeg er faktisk ikke en ørn på computere,
men jeg har haft pc og været på nettet i over 10 år. Alle de almindelige brugerting er ok, altså opdateringer osv.
SP2 er ok, alle Win opdateringer osv.

Hej mirit
Ja...men nu har jeg sat det tilbage til standard og været min Norman igennem.
Sat Active osv.
Det undre mig alligevel stadig at I andre kan komme videre end til første side og jeg ikke kan.
MVH Maya

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-08-05 12:26

Har du prøvet, at køre en chkdsk? Du har ikke en firewall?ikke den i xp, firewallen i f.eks norton kan blokke.

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 15-08-05 12:58

Tak for svaret miritdk.
Hejsa Alle
Jeg er nu inde på det danske link som miritdk foreslog og prøver disse support ting.
Jeg opgiver spørgsmålet da jeg som flere andre, tror det er nogle indstillinger på min egen pc.
Så mange tak til alle for deltagelse

Jeg har så lige ringet til biblioteksvagten og det var ok at jeg gik udenom spørgeskemaet til jeg finder en løsning.
Jeg skriver så direkte i stedet. Min kontakt til vagten er så genoprettet Godt nok, det var jo hovedsagen.
Jeg lovede også at sende dem de fejl på siden, jeg har modtaget når jeg kommer derind, så de bliver jo nok rettet.
I skal have mange tak, allesammen og en rigtig god dag til jer fra Maya

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-05 14:35

hmm igen altså - hvorfor filan lukker du spørgsmålet når du ikke har fået et tilfredsstillende svar ???
MEN. godt du har kontakt - og godt du gør opmærksom på fejlene - de er så istand til at se om det er deres fejl jo

prøv lige at gøre som technet skriver 15-08-05 05:02 - det kan udemærket være der problemet er hvis fejlen er hos dig

o.v.n. kan også have ret i at dine sikkerhedsindstillinger måske er lige lovligt høje et eller andet sted

kør du bare videre med spørgsmålet her så du måske får det løst - - eller skriv løsningen hvis du selv finder den

kom til at lige tænke på at de skrev " når jeg så trykker på spørg biblioteksvagten, kommer der kun det øverste af næste side og der er ingen spørgeskema osv." ..... det skulle vel ikke være fordi du glemmer at rulle ned hvis du kører med delvis minimeret skærmbillede ???????????

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-05 14:48

Nej nej mirit vær sikker på jeg ruller op og ned og frem og tilbage og trykker hvor der kan trykkes, siden er ok i det aller øverste, men hvid på det meste af det næste stykke..........
Ja, jeg prøver lidt af hvert, mange tak
Kommer nok snart igen med nogle nye og helt anderledes problemer.
Der var forøvrigt en herinde, der en gang kaldte mig et "problem-barn", men det var kærligt ment PS jeg er over 50.
Fortsat god dag og mvh Maya