/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kode til blaupunktradio i import-polo
Fra : thorkil1
Vist : 430 gange
60 point
Dato : 14-08-05 20:41

Jeg har en polo 93 importere fra Tyskland.
Jeg savner koden til radioen Blaupunkt Montreaux rcr 44 - jeg skal have installeret en ekstra forstærker, men tør ikke tage strømmen, før jeg ved at jeg kan få skidtet til at virke igen....

I et forum har jeg fundet svaret :
hello
i have lost my code for Blaupunkt Montreux RCR 44
the things i think you need
BP 37 84 R2 52 55 26

Men spørgsmålet er : hvordan bruger jeg den kode?? Nogen erfaringer? Der var selvfølgelig heller ingen brugsanvisning med til radioen, og den har jeg heller ikke kunnet finde..
mvh
thorkil

Kommentar
Fra : pims

Dato : 14-08-05 20:48

Normalt skal koden trykkes ind via kanalknapperne fra 1 til 6 og består normalt af 4 til 6 cifre. Men hvis du ikke har koden, kan du ligeså godt glemme det. Medmindre du på en eller anden måde, kan bevise overfor Volkswagen at den tilhører dig.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-05 20:48

På vores bilradio (ikke samme mærke) tager vi strømmen, og når vi tilslutter den igen, siger radioen at vi skal indtaste koden, det gør vi bare ved at trykke cifrene ind

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 14-08-05 21:06

da jeg købte bilen skulle jeg finde ud af motorstørrelsen af hensyn til forsikringen - men en henvendelse til VW forhandler gave ikke noget resultat - de kunne ikke finde bilen i systemet. Formentlig fordi de ikke vil røre importbiler??
Og så er de jo svært med en bil, der er importeret (gennem dansk mekaniker) uden koden.....
thorkil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-05 21:55

Koden du har fået fra et forum, ville jeg ikke afprøve, for som pims siger, så er koden normalt 4 til 6 cifre, desværre

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-08-05 23:38

Det kan nok være riktig med den kode,Mener jeg har gjort det samme en gang, men kan ikke huske om det var Blaupunkt.Bogstavene kommer frem ved at trykke på kanal knappene,de kommer frem efter tallene. Du har 3 forsøg.Men jeg kan huske fejl.
alimak

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-05 10:39

Du burde nu nok kunne få koden hos Blaupunkt hvilket du kan læse nærmere om her:
http://www.blaupunkt.dk/67416.asp

I menuen kan du også finde en fortegnelse over deres serviceværksteder.

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 26-09-05 09:01

ellers prøv med 3346

har selv brugt den ved et par tilfælde og er fabrikkens "bagdør" i visse modeller....

Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 27-09-06 21:49

Tak for svaret BjarneD.