/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Undertekster på avi
Fra : bublebee
Vist : 666 gange
50 point
Dato : 14-08-05 15:02

Hvordan sætter man danske undertekster på en downloadet avi fil ?
For derefter at brænde denne ned på en dvd skive??

Accepteret svar
Fra : johnni

Modtaget 60 point
Dato : 14-08-05 15:07

hej kig på denne side tror der er noget hjælp til dig der.
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=37

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-08-05 15:11

og hvor finder man evt et rigtig godt og nemt program til at gøre dette?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 15:36

Hej bubblebee. Jeg fik fornyligt anbefalet dette program, det er freeware og dansk produceret:

www.ratdvd.dk

Jeg har selv downloaded det men har ikke haft brug for det endnu. Du kan jo prøve en gogglesøgning på ratDVD, der er skrevet nogle artikler om programmet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 14-08-05 15:48

hej - hvis du har en film, du har downloadet - så kan du også søge efter underteksterne - samme navn som filmen ofte - deres endelser er .srt - eller . sub - men de der virker i de fleste tilfælde er .srt. - Hvis du vil afspille dem sammen med filmen, så skal filmen.avi svare til filmen. srt - men det laver du om, som du har lyst til...

venligst
starguy

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 14-08-05 15:51

ps. dvs. filmen og undertitlen skal staves helt ens, før underteksterne vil vise sig på filmen, når du afspiller den. Jeg ved ikke så meget om at lave det om til dvd, men det kan vi måske komme tilbage til..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 15:54

starguy -> Det er bl.a. det ratDVD kan.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 14-08-05 16:17

- det var da herligt - indtil nu har jeg godt nok ikke indtil nu haft brug for at skabe mine film om til dvd, men det kan være det kommer...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 16:22

- Der er også noget med at når man kopierer visse DVD'er er der en del oplysninger der IKKE bliver kopieret med ind på HD'en, det råder ratDVD også bod på, samt giver mulighed for på den måde at lave en 100% nøjagtig kopi af en DVD.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 14-08-05 17:22

www.dvdrip.dk der er guider i forum

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-08-05 18:08

BSplayer kan ihvertfald af spille film med hentet tekst. Om du kan brænde med det pogram, ved jeg ikke :(

Kan hentes her: http://www.click-now.net/downloads02.htm

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 17-08-05 17:41

subtitleworkstation = åbn dine undertekstfil ...som sikkert er en sub eller srt fil, vælg gem som og vælg "substation alpha" så har du dine undertekste som en .ssa fil.

Hent programmet virtualdub og gå i filter - add - subtitler - vælg din undertekst fil (.ssa) og vælg så compresion - og vælg så at den skal spytte din film ud som mpg fil - brænd den i nero eller hvad du nu brænder med som dvd.

Ved godt det er en lidt kort forklaring - jeg skrev den længste guide...men så fuckede kandu siden op, og jeg gad ikke skrive det hele igen for 50 point :)

Men prøv dig frem med de to programmer, det virker.

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 24-08-05 19:16

Tak for svaret johnni.