/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Dræn
Fra : Camilla100
Vist : 393 gange
20 point
Dato : 14-08-05 14:32

Jeg har en kat som fik revet sit maveskind op, vi ved ikke hvordan det er sket. Den blev syet sammen igen og fik et dræn. Såret begyndte efter et stykke tid at lugte, og vi kørte til dyrlægen med den igen. Det viste sig at den havde noget dødt kød som dyrlægen fjernede, og en byld, som hun drænede. Derpå syede hun den sammen igen, og den fik et nyt dræn. Vi fik at vide, at vi skulle fjerne drænet efter 5-6 dage, dvs. i dag. Der kommer stadig væske ud af drænet, og mit spørgsmål er så, om vi skal fjerne drænet eller lade det sidde? Væsken skal vel ud, så der ikke kommer en ny byld? Eller er det normalt at det væsker, det er jo et åbent sår? Håber der er nogle der kan hjælpe. Hilsen Camilla.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-08-05 14:38

Meningen med et dræn er netop at..... dræne. Men:

Ring dog til dyrlægen og spørg.!!!! Men nu er det jo mandag imorgen, så hvis det er fordi der er lukket idag, så vent dog til klokken 08.00. imorgen tidlig.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 14-08-05 14:39

Hvis ikke der er en dyrlægevagt du kan ringe og spørge til råds idag, ville jeg lade det sidde til i morgen, og så spørge din egen dyrlæge.

Spørgsmålet er jo hvor meget det væsker, og hvordan væsken ser ud.
En lille smule vil være normalt, hvis det ikke er betændelsesagtigt, men hvis det er så meget at det "flyder" ud, tror jeg det er for tidligt at fjerne det.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 14:40

dyrlægevagten i dit område er tilgængelig hele døgnet !!!!!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-08-05 15:00

Hvad har du holdt det rent med? Da min lille missepige blev opereret syet o.s.v. skulle jeg komme klorhexedrin pulver på syningen for at holde det tørt og rent.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 14-08-05 15:05

Jeg har renset det med flydende klorhexidin.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-08-05 15:11

ok. for det er nemlig meget vigtigt at holde det rent, for ellers vil det nemlig ikke hele. Med hensyn til drænet så lad det sidde i hvis der er meget pus el. lignende.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 15-08-05 01:10

tusind tak for alle jeres svar, jeg ringer kl.8.00 og snakker med den dyrlæge, der har behandlet den. Hilsen Camilla.

Godkendelse af svar
Fra : Camilla100

Dato : 15-08-05 01:14

Tak for svaret dova.
      Jeg ringer til dyrlægen, der behandlede den, når de åbner. Hilsen Camila.