/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Molokyle
Fra : creamygirl
Vist : 530 gange
10 point
Dato : 14-08-05 12:00

Nu er jeg jo sådan indrettet, at jeg tror du er meget klog - og derfor somregel
gør som du siger

I dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/72484#788245 giver du et link til, hvor og hvordan man scanner porte - og det har jeg netop gjort..

Resultatet ser således ud:

Citat
0 Ports Open
1051 Ports Closed
5 Ports Stealth
1056 Ports Tested

NO PORTS were found to be OPEN.

Ports found to be STEALTH were: 80, 137, 138, 139, 445

Other than what is listed above, all ports are CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

Altså var fem porte grønne ..er det slemt?!

//Creamy

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 20 point
Dato : 14-08-05 12:15

Nu er jeg ikke MOLOKYLE

Men det resultat lyder ikke godt. Normalt bør alle porte være stealth, hvilket betyder at din computer er "usynlig" på nettet.
At den fandt alle de andre closed, er sådan set fint, men det betyder også at, hvis der en der vil ind/hacke din computer kan vedkommende se at der en computer, og så er det en smal at komme ind.

Hvilken firewall bruger du?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-08-05 12:41

Godt spørgsmål lengberg!! ..Jeg tænkte nok at jeg med dette spørgsmål fik mig mig rodet ud i noget, jeg ikke har en skid forstand på..

Firewall?! ..Kan jeg se det i tilføj/fjern programmer?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-08-05 12:51

Jeg ved jeg har en - bare ikke hvilken

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 14-08-05 13:09

Ja, det kan ses i tilføj/fjern programmer, men hvis du er i tvivl, er det ikke så nemt

Det er nok nemmest hvis du sender en logfil herind, der kan vi se det. Hent hijackthis: http://computercops.biz/zx/Merijn/hijackthis.zip

Opret en ny mappe, evt. på dit skrivebord, hvor du nemt kan finde den igen. Download HijackThis til denne mappe
Tryk på- Do a systemscan and save a logfile - knappen

Der går lige et stykke tid, hvor programmet scanner din maskine igennem for godt og ondt. Når denne scanning er færdig, vil der automatisk blive oprettet et txt. dokument.

Der kommer nu et Notesblok dokument frem på din skærm.
Mens dokumentet er åben, markeres al teksten med tastekombinationen CTRL + A. For at kopiere den markerede tekst bruges tastekombinationen CTRL + C, som ”fastgør” det i udklipsholderen i Windows. Gå så herind, og klik på send indlæg knappen. Her indsættes det kopierede i det hvide felt med tastekombinationen CTRL + V.

Gå op i menulinjen. Klik på Filer - gem, for at gemme din log. Loggen vil automatisk gemme sig i mappen Hijackthis, som du har oprettet til samme formål, med mindre du selv beder om at få gemt et andet sted.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 13:15

Hm... jeg har alle mine porte lukkede undtagen telnet port 23.

..men jeg er også på nettet via andelsboligforeningens LAN. Jeg bruger Windows XP Pro SP2's firewall.

lengberg -> Jeg troede Stealth betød at man ikke kan afgøre om porten er åben eller lukket?

Er en port lukket ..er den lukket; medmindre 'man selv' åbner den. Ellers kunne jeg jo ikke bruge f.eks. HTTP på port 80.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 14-08-05 13:53

Hej Molokyle

Har lige scannet min egen hos shields up. De er bedre til forklare hvad stealth er, end jeg er -

Your system has achieved a perfect "TruStealth" rating. Not a single packet — solicited or otherwise — was received from your system as a result of our security probing tests. Your system ignored and refused to reply to repeated Pings (ICMP Echo Requests). From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-08-05 13:57

Hej lengberg..

Jeg er på ved ud, så det bliver først senere jeg laver en logfile. Håber du kigger ind igen, idet det ikke ser ud til at Molo kan hjælpe..

//Creamy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 15:23

lengberg -> Det samme gælder da for lukkede porte :

Citat
Unsolicited Packets: PASSED — No Internet packets of any sort were received from your system as a side-effect of our attempts to elicit some response from any of the ports listed above. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system remained wisely silent. (Except for the fact that not all of its ports are completely stealthed as shown below.)

Jeg indrømmer at være åben for Solicited Packets TCP: ..da jeg har telnetporten åben og jeg kan pinges ...eller rettere ejendommens server/router IP kan ..ikke min maskines.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-05 18:47

Ups! ...jeg havde glemt denne tråd men tak for forsøget på svar lengberg.

Fandt dog selv en brugbar løsning..