/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
2 computer på samme modem.
Fra : engparken
Vist : 2058 gange
200 point
Dato : 14-08-05 11:23

Hej.
Jeg vil høre hvordan jeg skal sætte mine børns computer til internettet ??Jeg har købt en ip-adresse som det kræver + jeg har købt et netværkskabel.Jeg har prøvet men det netværkskabel passer ikke ind i modemet kun i mine børns computer.
Eller skal jeg sætte kablet i min computer + deres computer eller hvad gør jeg håber i kan svare mig.Hilsen Engparken.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 11:42

Du skal have en router, det er til den dine børns computer skal tilkobles.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 210 point
Dato : 14-08-05 11:43

du har vel cablemodem eller noget lign:
forbindelse:
fra væg til cablemodem
fra cablemodem til switch/hub
fra swicth/hub til hver computer

se evt tegning
http://www.cs.ndsu.nodak.edu/~mrehman/mp/assignment2/business1.gif

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 11:59

technet

Eller router, som der også står i dit link

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 14-08-05 12:19

Hej igen.
Jeg har set på tdc at når man har en router så er det til 3 computer eller derover ikke hvis man "kun" skal have 2 sat til internettet.
Ja jeg har cabelmodem og det hedder webspeed.Jeg skrev til tdc for ca 10 dage siden og ville høre hvad jeg mangler så jeg kunne få mine børn på internettet,de skriver tilbage og siger at jeg skal have en ip-adresse + et netværkskabel ikke andet.
Jeg kan se på mit modem at der er en usb udgang og her kan et netværkskabel ikke komme ind i.Tror i man kan bruge et usb kabel og så skulle de gerne være på "nettet"
Hilsen Engparken.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 12:29

Du skal have et mellemled enten en switch,hub eller router.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 12:33

Den billigste løsning, hvis det kun drejer sig om 2 computere, er en hub, som sættes i modemet.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : keno

Dato : 14-08-05 13:28
Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 14-08-05 13:42

Jeg har også webspeed fra TDC og en router. Vi er 2 computere tilsluttet internet, så det er ikke helt rigtigt, hvad du har fået at vide.
Men jeg husker, at der var meget vrøvl med TDC frem og tilbage, da vi skulle gå fra kun at have 1 computer tilsluttet til at skulle have 2. Vi fik mange forskellige og modsatrettede informationer far de forskellige medarbejdere hos TDC, men tilsidst lykkedes det altså.
Sørg for at tale med flere medarbejdere, både i butikken og via telefon. Når du tilsidst har flere enslydende forklaringer, kan det være du har fat i noget af det rigtige.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 13:45

Citat
Du kan også få to pc’er på internettet ved at købe én ekstra ip-adresse. Da dit Webspeed-abonnement allerede inkluderer én ip-adresse, har du nu to. For at få begge pc'er på nettet skal du dog bruge en hub eller en switch.

En hub er billigere, en switch er dyrere, men hurtigere.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 14-08-05 14:05

Hej igen.
Det som Satellit siger kan jeg også følge,fordi jeg HAR haft fat i mange fra tdc og alle siger noget og andre noget andet.Jeg har lige ringet til weebspeed support på 80804020 og her får jeg at vide at jeg skal kun have et USB-kabel som skulle gå fra mit modem til mine børns computer og så skulle det virke,nu har jeg jo ikke lige et USB-kabel som ligger så jeg må få mine penge tilbage for det netværkskabel og købe et USB-kabel og se om det virker.
Jeg kan IKKE forstå at når man ringer til tdc og siger at jeg har en computer og skal have en til computer til internettet så siger de at jeg skal have en IP-Adresse som også er sandt,men jeg skal også have et netværkskabel og det er ikke sandt.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-08-05 19:05

engparken :.. kender du ikke nogen i din vennekreds som kan sætte det op for dig
og så fortælle dig hvad du skal købe.

usb ? både ja og nej : hvis du har et netkort i begge maskiner så er usb kablet overflødigt
(jeg er mest tilhænger af netkort)

usb ja hvis du har udgange og indgange til det så kan man da bruge usb kabel
og det med ip ( ja sælger vil jo altid prøve at sælge dig noget )
men som sagt : hub , router , switch , firewall med indbygget switch , 1 pcer som sat som server for de 2 andre , osv..)

ja hvad skal du vælge for du kan koble de 2 computer op på internet med alle dem jeg har nænvt i parantes også uden at have en xtra ip adresse . Altså pjat fra tdc efter min mening.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 19:19

En ekstra ip-adresse forstår jeg heller ikke. Her i huset har vi kun en, og mere end en computer er tilkoblet.

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 14-08-05 21:48

hejsa du skal have et NETKORT i hver maskine du kan ikke bruge et Modem til det. og ang. tdc behøver du ikke at have 2 ip adresser hvis du køber en router. så kan du have lige så mange computer på som der er stik til i routeren.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 22:02

Uanset om man køber det ene eller andet, så er det ikke nødvendigt med mere end 1 ip-adresse til det formål engparken skal bruge det til.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 15-08-05 11:58

Hej igen.
Der er netkort i disse 2 computer.Jeg har lige fundet dette her på tdc hjemmeside men kan ikke forstå mulighed nummer 1.
Jeg ser det som om jeg skal have et USB-Kabel hvis jeg skulle vælge nummer 1 efter hvad de skriver eller er det forkert ?? Hilsen Engparken
PS. Forsat en god dag til alle på Kandu.

TDC Hjemmeside skriver dette

Hvis du skal have to pc’er på:
Tilkøb en ekstra IP-adresse og brug én af følgende muligheder:
1. Sæt pc1 på modemmets netkortstilslutning og pc2 på USB-tilslutningen
2. Sæt begge pc’er på modemmets netkortstilslutning ved at anvende en ”hub” eller ”switch”. En hub eller switchs giver flere stik til tilslutning af flere pc’er gennem samme netkortstik på modemmet. En hub eller switch vil stå som et led mellem modem og pc’erne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-05 12:15

Hvis du vælger løsning 1 så ser det ud til at du skal bruge et USB-kabel.

Kan du få dit kabel byttet?

Har du købt det i en TDC-butik?

Uanset hvor du har købt det, så forklar forretningen om dit problem.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 15-08-05 12:23

Hej ans.
Jeg har lige fået mit kabel byttet og fik mine penge tilbage.Jeg kan ikke se i denne tdc forretning at man kan købe et USB-Kabel på 15 meter kun omkring 3,4,5 meter.Mvh
Engparken.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 15-08-05 12:27

Hej igen ans.
Jeg har sagt mit problem til denne forretning tdc men de ved ikke mere end dem som sidder inde ved tdc kundeservice / webspeed kundeservice. 80808080 / 80804020.
Mvh Engparken.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-05 12:40

Når jeg har ringet til TDC vedr. internettet mener jeg, at det er 80 80 80 17 jeg har ringet til.

Du behøver jo ikke købe kablet i en TDC butik.

Merlin, Zitech og andre lignende forretninger sælger også sådanne kabler.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 16-08-05 12:35

Tak for svaret technet.
Det er sådanne jeg skal gøre som du viser på denne tegning,jeg var inde ved en computer forretning igår og ville høre om han kunne hjælpe mig og svaret var det samme du du skriver. Tak Technet.Hilsen Engparken.