/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
porte
Fra : RaB
Vist : 290 gange
100 point
Dato : 14-08-05 00:52

hvad er det man skal skrive i kør for at se hvorfor nogle porte der er åben..??

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-08-05 01:15
Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-08-05 01:18

Du kan se det i Device Manager (Enhedshåndtering)

My Computer - Propeties - Hardware

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 14-08-05 01:54

kør/cmd/Netstate 5 5 er for så opdatere den vær 5 sek men husk og lukke helt af for nettet igennem din firewall så der ikke koomer andre ting ind eller ud så kan du se om der er nogen porte der ikke skal være der vis det er det du vil ellers er det bare det netstate der du skal køre.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 14-08-05 08:25

Det hedder altså NETSTAT

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 10:18

Det tjekker du hér : https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Klik [Proceed] ..og vælg : 'All sevice ports' i menuen. Nu bliver dine porte scannet og du kan se resultatet længere nede på siden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-08-05 10:45

NETSTAT [-a] [-e] [-n] [-s] [-p proto] [-r] [interval]

-a Displays all connections and listening ports.
-e Displays Ethernet statistics. This may be combined with the -s option.
-n Displays addresses and port numbers in numerical form.
-p proto Shows connections for the protocol specified by proto; proto may be TCP or UDP. If used with the -s option to display per-protocol statistics, proto may be TCP, UDP, or IP.
-r Displays the routing table.
-s Displays per-protocol statistics. By default, statistics are shown for TCP, UDP and IP; the -p option may be used to specify a subset of the default.
interval Redisplays selected statistics, pausing interval seconds between each display. Press CTRL+C to stop redisplaying statistics. If omitted, netstat will print the current configuration information once.

------------------------------------

og her er lige et kraftig tool for win
http://www.angryziber.com/ipscan/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 11:09

technet -> Takker

Endnu et fint lille program til samlingen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-08-05 11:32

molokyle : og til alle der roder med netværk
tillæg
se dette spg:
http://www.kandu.dk/dk/spg/72167
og se hvad jeg skriver 14-08-05 10:13

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 11:45

technet -> ..er taget ad notam

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 14-08-05 14:14

han er go ham gibson det lille Dcom prog han har lavet til og lukke for port 139 og Dcom i windåsen GODT! Ang Netstat en stave fejl sry, men i det program der hedder wintask5.0 til og se hvad det er for nogen progamer man har lidt som joblisten bare mere fyldig=for og vide hvad den fil høre til osv der ligger NETSTAT i også.men den side hos grc og shieldup er et rigtig godt prog til og teste med ved ikke hvorfor jeg ikke tænker på det ahh nok forde jeg sidder med hoved i wow istedet hej for mig og hygge.