/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Se de seneste dokumenter Xppro og office~
Fra : HansJensen41
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 13-08-05 20:09

Jeg har for længst fjernet fluebenet fra "opret liste over seneste dokumenter" i starts egenskaber, men i dag, da jeg ryddede op (har faktisk ikke så megen plads på den lånte bærbare), kom jeg sørme til en mappe under documents and settings, hvor der lå gamle dokumenter helt fra arilds tid. De blev naturligvis slettet, men hvordan undgår jeg gentagelse?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-05 20:31

Kør en Diskoprydning en gang imellem, så får du mulighed for at slette sådanne gamle filer. En anden mulighed er at opsætte dine dokument-programmer til IKKE at gemme kopier, men det vil du sikkert på et eller andet tidspunkt komme til at fortryde. Disse gemte dokumenter er jo en slags sikkerhedskopi og sådanne finder man først ud af vigtigheden af, når det ER for sent. Derfor: Lad dem være. Når du så synes at din diskplads er ved at være i bund, SÅ kan du rydde op ved at bruge Diskoprydning. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-05 23:37

Sådan vises de dokumenter, du senest har brugt, i menuen Start
Højreklik på knappen Start, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på Menuen Start under fanen Menuen Start, og klik derefter på Tilpas.
Marker afkrydsningsfeltet Opret en liste over de senest anvendte dokumenter under fanen Avanceret.
Næste gang du klikker på Start, vises mappen Seneste dokumenter i menuen Start. Mappen indeholder de dokumenter og filer, du senest har åbnet.

Bemærk!

Du kan tømme indholdet af mappen Seneste dokumenter ved at klikke på Ryd liste under fanen Avanceret. Dette sletter ikke dokumenterne fra

ovenstående iflg hjælp og support - men jeg har ikke mulighed for det - kan i hvertfald ikke finde den mappe og har glemt alt om det - hmmmm ????????

undskyld jeg lige render med på tråden her

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 14-08-05 13:01

Tak for svaret arne.jakobsen. Jeg rydder tit op, og det forbavser mig derfor, at der lå en stopfuld mappe gamle ting.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 13:09

Det var vel blot nogle alm. dokumenter som du havde glemt eksistensen af. En automatisk diskoprydning har ingen mulighed for at vide hvilke dokumenter du ønsker at slette. Du har i mine øjne gjort det rigtige ved simpelthen at checke dine mapper manuelt og så fjerne de ting du ved du ikke har/får brug for mere.