/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Import af Eu scooter
Fra : Cartman
Vist : 3904 gange
100 point
Dato : 13-08-05 15:25

Hej.
Må man indfører en Honda Zoomer (Eu scooter) fra Tyskland. Og er der nogle restriktioner? Prisen er næsten 7000kr. mindre!!!

Hilsen Cartman

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-05 16:40

Ja du må gerne indføre en EU Scooter fra Tyskland, men du slipper ikke for at betale registreringsafgift og den er ret høj. Om den når de 7000 kr. ved jeg ikke.

Skynd dig at slette dit seneste enslydende spørgsmål, der jo ingen grund til at betale dobbelte point. Normalt når ens spørgsmål ikke giver et hurtigt svar, øget man bare pointantallet for igen at henlede opmærksomheden på spørgsmålet. At oprette 2 ens spørgsmål i samme kategori/emne er spild af point. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-08-05 16:47

Sorry, den seneste er i Knallert, så måske rammer du nogle andre der. Men slet den alligevel, du kan jo altid oprette den igen om et døgns tid hvis ikke du får svaret i denne tråd.

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 13-08-05 17:14

Hej,

Lad være med at købe EU scooter i Tyskland. Det kan totalt set ikke betale sig.

MVH
www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-08-05 20:25

Hej igen Cartman - Fortæl lige hvad du besluttede. dinmc og jeg er jo lidt interesserede, ellers havde vi ikke svaret på dit spørgsmål. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 26-08-05 09:47

Som jeg forstod det på lovgivningen omkring "knallert 45" så skal der jo ikke betales afgift på dem.
Du skal kun betale told og moms. men det er jeg ikke sikker på at man overhoved skal.
Der er dog nogle flere begrænsninger i dem, så den skal nok en tur forbi motorkontoret og godkendes.
Kontakt et motorkontor og hør dig frem.
Jeg overvejer selv at hente en Suzuki GS500E hjem. De fås til 1000 euro dernede. :D
Nogen som har erfaring med at hente den model hjem, eller bare det at hente cykler hjem fra Tyskland?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 18:35

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 06-09-05 21:23

Tak for svaret arne.jakobsen.

Jeg har faktisk lukket spørgsmålet en gang tidligere og vedlagde et svar fra Told og skat, men der er åbenbart sket et eller andet med serveren.

Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 21:28

Hej igen Cartman. Ja det sker desværre nu og da. Så var det jo godt at jeg lige gjorde dig opmærksom på fejlen
Hvad har du så besluttet m.h.t. Scooteren? Du må da meget gerne lige sende Told&Skat's svar igen hvis du stadig har det liggende. Det vil helt sikkert interessere andre. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 07-09-05 10:17

Hej Arne.
Jeg har desværre slettet svaret fra told og skat. Men der er ingen tvivl om at hvis man importerer en 45 scooter, skal der betales afgift, hvor meget fik jeg ikke svar på. nu venter jeg på at finde et godt tilbud på en 4 takter. Hvis man vil ha et mere nøjagtigt svar, er adressen her: http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=158921&vID=0&i=1&action=open#i158921. Hilsen Cartman