/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
væske ved tændrør
Fra : mr1985
Vist : 614 gange
200 point
Dato : 13-08-05 14:20

Har en celica 1,6 gt.. Når jeg hiver tændrørsætterne af, er der fyld med væske omkring tændrørene, hvad klan dette skyldes.. En toppakning????
På forhånd tak..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-08-05 14:54

Nej, ikke hvis det kun er i tændrørshætterne.
Der kan ikke komme noget væske ind i dem inde fra motoren når tændrørene er skruet i, for det lukker helt tæt.

Men der kan dannes kondens i tændrørshætterne.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-08-05 15:05

Det er normalt,har set det på mange biler. Måske er det vand fra motorvask.
alimak

Kommentar
Fra : mr1985

Dato : 13-08-05 15:11

ok, så det sker der ikke noget ved, synes bare der ligger lige voldsomt meget vand der. men synes den bruger rigeligt med vand, men synes ikke jeg kan lokalisere nogle utætheder.. den drypper i hvertfald ikke, så den kan ses under bilen.

Kommentar
Fra : mr1985

Dato : 14-08-05 17:49

kan se at det er olie, som ligger ved tændrørene. så er det vel en pakning som skal skiftes..

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 200 point
Dato : 14-08-05 19:09

Det kan også være oljespild når man har heldt olje på motoren.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : mr1985

Dato : 15-08-05 17:23

Tak for svaret alimak.