/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Slettet ene del af harddisk efter regcl~
Fra : SubZero69
Vist : 473 gange
200 point
Dato : 13-08-05 12:12

Jeg har delt min harddisk op i ti med Partition magic, og efter at min computer kørte lidt langsom, villle jeg rydde op i min registreringsdatabase. Jeg kørte easycleaner og regcleaner. Meget effektivt. Jeg slettede bare hvad den fandt, men det vidste sig ikke at være særlig smart, da jeg pludselig ikke kunne gå ind på mit andet drev, sikkert fordi jeg har slettet noget i registreringen af Partition magic.
Jeg har kørt backup på både easycleaner og regcleaner. Ingen virkning. Jeg har kørt systemgendannelse, men den siger blot at ændringer til drev D: kan ikke fortrydes da denne har været deaktiveret, fjernet eller udeladt fra systemgendannelsen.

Hvad gør jeg??? Meget vigtige dokumenter jeg har på drevet.

//sub

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-05 13:54

Kan du se den i disk håndtering

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-05 13:57

Så er der her en mulighed til gendannelse af filer

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/download.htm

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 14:04

Under enhedshåndtering under diskdrev dtår bare navnet på min harddisk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-05 14:07

Så prøv at hente pc inspector og se om den kan finde noget. Der kan ikke gå noget galt og programmet sletter ikke noget. Du skal bare vælge en anden disk og gemme det på

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 14:14

Den kan intet finde under mit D drev, men der er heller ikke slettet noget på d-drevet, jeg kan bare ikke komme ind på det, da jeg formoder at jeg har slettet noget fra regdatabasen

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 14:21

Mit problem er stadig at jeg ikke kan få adgang til mit d-drev. Hvor halvdelen af min harddisk plads ligger. Der vil ikke være plads på mit c-drev til det der ligger på d.drevet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-08-05 14:57

her er et forslag men , tag nu en backup af din regdatabase
nu inden du begynder at rode.

http://www.winguides.com/registry/display.php/1157/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-05 14:58

Har du lavet de to rescue disketter, ellers kan de laves på en anden comp og bruges på din.
Du skal lige ind og se om dine lagerpartitioner står til none. (synlig men ikke aktiv)
En hidden parttition gøres synlig sådan:
Marker partition>operations>advance>unhide>og den bliver til none
Du bør ikke gøre dette med en partition som har et styresytem.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 15:15

Rescue disketter? Drevet var ikke skjult.

Jeg kan ikke se noget indhold på d-drevet. hvis jeg bruger filebrowseren i partition magic

Der må være en måde hvorpå jeg kan aktivere drevet igen????

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 15:16

Hvis jeg tjekker for fejl på drevet afslutter den og siger at brugeren har annuleret det????

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 15:18

Men jeg kan se at den står som none nu. Men hvis jeg vil gøre den active så gør jeg c-drevet none.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 15:38

Nå nu har jeg åbenbart roddet for meget i partition magic. Nu er alle filerne slettet fra D-drevet, men nu virker det da i det mindste. Men filerecovery kan ikke finde filerne???? Er der noget at gøre eller er filerne bare væk nu????

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-08-05 15:41

det lyder til at du skal ind og lave en rep på bootsectoren og mbr
eller må du ind på harddisken fysisk med en diskeditor
og her skal du vide 100% hvad du laver , tror du at kan det ? ( inden jeg henviser dig til et prog)
hvor stor er din harddisk ?
og skal du gemme alt hvad der er på drevet d

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 15:45

Det lyder absolut ikke osm noget jeg har forstand på. Min harddisk er på 80 GB. Ikke er alt fuldstændig nødvendigt, men meget af det er.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-08-05 15:48

okey men du SKAL læse manualen godt og grundigt
se her.
http://www.x-ways.net/winhex/index-m.html

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-08-05 16:08

Det må jeg hellere få en anden til. Ingen anden udvej?

Lige et andet spørgsmål? hvis filerne stadig findes hvordan kan de så ikke optage noget plads på mi nharddisk?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-08-05 16:30

hvis filer bliver slettet så er de faktisk ikke slettet helt som du sikkert forstår det
det er kun det første bogstav i en fil som bliver lavet om feks: test.com bliver slettet bliver det @est.com
men med et recovery program som Fijala henviste dig til så kan det gå hen og lave en rep på det.

og nu i dit tilfælde så er det sikkert boot recorden der er ødelagt ( det fortæller evt hvor stor din harddisk er og hvilket format du køre , og det er ikke for pilfingere at rode med det for ens hd kan blive helt smaderet

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 16-08-05 11:15

Ja det tør jeg ikke, så jeg må hellere få en til at kigge på det.