/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaring med peu 306 stc hdi 2001
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 13-08-05 11:31

Hvad skal der holdes øje med ved køb af sådan en svend..

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 13-08-05 11:50

Hej AlexBJeppesen.

Jeg har en Peugeot 306 Stationcar HDI 2,0 fra 1999. Det eneste jeg har oplevet af negative ting er:
Den har fået et utal af nye forlygtepærer indtil jeg købte pærer hos THansen.
Den desuden har både brændstofpumben og relæet til samme udskiftet.

Den har gået 110.000 km.

Men alt ialt er jeg godt tilfreds.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-08-05 12:48

vi har en magen til Stjuma
samme årgang og km.
vi er også godt tilfredse.
det jeg ville kigge efter er service.. er tandrem skiftet og hvor meget kan den kører inden næste skift
hvad med det store bræmse eftersyn, er det lavet eller er det ved at være tid til det..

Junior

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 13-08-05 13:35

Bilen jeg skal købe har kørt 130000 km og alle service er overholdt,iøvrigt er der 1 års garanti på det hele..
Den har osse alt i udstyr incl aircon..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-05 14:05

Tjek om aircon virker ved at åbne hjælmen og få en til at trykke på knappen og se om kompressoren starter op, Hvis ikke er der sandsynligvis ikke noget kølemiddel på og så begynder det at koste (måske)
Manglende kølemiddel kan også sagten forsvinde hvis bilen står ubrugt i længere tid, så siver det ligeså stille ud ved pakdåsen i kompressoren pga manglende smøring af olie som sker automatisk når kompressoreen kører.

Kører selv Peugeot 307 2,0 SX 2002 ( en af brandbilerne )

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-08-05 15:16

Jeg ville tænkt mig godt om før jeg købte en sådan bil.Nu har den kørt 130000 så kommer nok alle reperationer.Hvis du er uheldig, og det skal jeg sige dig, det er det mange der er. Selv om du har et års garanti så er det ikke morsomt at skendes med sælger,og undvære bilen når den er på værksted.Men du kan være heldig.Jeg ville købt japansk bil.
alimak