/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
eScan AntiVirus Toolkit Utility
Fra : CCjunior
Vist : 560 gange
150 point
Dato : 13-08-05 09:47

Når computeren starter op melde den fejl med følgende overskrift :

eScan AntiVirus Toolkit Utility

Internel error!!! This could be because of incorrect system date setting. If not send logfile to support@mwti.net

Hvad er det og hvad gør jeg.
det er min mors computer som kører med Norman antivirus og sp2 som firewall..

junior

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-08-05 10:15

smidder lige en log ind..

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:10:29, on 13-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hposol08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ruth

Christensen\Skrivebord\Skidtfjerner\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar =

http://find.opasia.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

http://saeby.drk.dk/default.asp
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =

http://www.opasia.dk/start
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title =

Microsoft Internet Explorer leveret af TDC Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName

= Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3}

- C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} -

C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE

C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [USBTA] C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon]

C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan]

"C:\DOCUME~1\RUTHCH~1\LOKALE~1\Temp\mwavscan.com" /s
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe"

/server /startmonitor
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe"

/background
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk =

C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk =

C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft

Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: officejet 6100.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel -

res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger -

{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.opasia.dk/start
O16 - DPF: {8B1BC605-C593-4865-8F5B-05517F0CD0BB} (MSSecurityAdvisorCD

Class) - file://D:\Content\include\msSecUcd.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer

Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner -

C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner -

C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner -

C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) -

Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman

Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA

Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 150 point
Dato : 13-08-05 19:16

Fix disse med HijackThis, og slet dine tempfiler, så er den væk ved genstart. Loggen er iøvrigt ren.

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan]

"C:\DOCUME~1\RUTHCH~1\LOKALE~1\Temp\mwavscan.com" /s

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-08-05 20:01

Problemet er/var at denne lille virusscanner http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe var sat til at scanne ved opstart. Selv om den måske er slettet, så ville den stadig gerne starte op.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 14-08-05 08:56

Tak for svaret stl_s.

Det virkede sq upåklageligt...
jeg skulle sige mange tak fra mutter...
jeg er sikker på at hvis du bor i nærheden af dybvad så vanker der hjemmebag..hehe....
Claus

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-05 15:37

Velbekomme, og tak for point. Hjemmebagt kage lyder godt, men jeg er desværre et stykke vej fra Dybvad. Hils mutter.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-08-05 16:28

Jeg kan se at du er medlem af spywarefri.dk jeg lagde også min log derind, men der blev kun fundet en enkelt af fejlene. tsktsk.. så må du jo lige ind og forklare dem hvordan det gøres..hehe..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-05 17:15

Tjaeh, begge svar var nu korrekte. Den her, som er en debugging rapport, havde formentligt været væk ved genstart:
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
Nogle af os fixer den, andre gør ikke. Jeg gør det, selv om det egentlig ikke er nødvendigt.

At jeg foreslog dig at tømme tempmapperne, var kun lidt "opryddertrang", for at fjerne alle de filer som scanneren lægger der.

Så løsningen med kun at fixe scannerens opstart var helt korrekt. Du fik bare lidt ekstra for dine point ;)

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-08-05 17:29

ups.. det glemte jeg sq.. glemte at tømme hendes temp.. det må jeg gøre næste gang jeg er der oppe...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-05 19:48

Du kan også sende hende dette lille program http://www.igorshpak.net/ så kan hun selv gøre det.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-08-05 20:06

er der noget jeg skal passe på med at slette ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-05 21:45

Alt i fanebladet "items to clear" (billedet) kan du roligt lade hende slette. Hvis hun bruger menuen "recent documents", så kan du bare undlade den. Lad BHO´erne være.