/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
The osbournes
Fra : mathiasmb
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 12-08-05 22:42

jeg eeeelsker den serie.. Ozzy virker som om han ikke ved hvem eller hvor han er.. anyway, siden the osbournes er blevet et drug for mig skulle jeg lige have seson'erne på dvd.. (mener kun de første 3 er ude) men er der ikke noget med at udenlandske dvd'er ikke kan spilles i dk? så jeg kan altså ikke få dem over amazon.com... nogen forslag?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-05 00:38

Kommer jo an på hvilken dvd afspiller du har?

Kommentar
Fra : mikethk

Dato : 13-08-05 02:41

Jo de virker fint. Producenterne til en DVD afspiller er da hamrende ligeglade om du er fra Danmark eller Kina. Bare de sælger. Så det virker skam fint.

Har også købt en enkel fra Amazon.com virkede fint.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-08-05 04:14

Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske hvad de forskellige systemer hedder, men der kan være problemer med at afspille visse DVDer på danske DVD afspillere.
Det har noget at gøre med de regionskoder der kan være i maskinen.
Det er ofte DVDer fra USA, hvor man oplever, at billedet måske bare er sort/hvidt, eller der måske ikke kan sfås lyd på.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-05 04:22

Ja Dova! Det er derfor det kommer an på hvilken dvd afspiller det er! Den skal være regionsfri (eller kunne skifte region) og så være i stand til at vise NTSC på et PAL tv som er den europæiske tvstandard! Men måske snakker spørgeren om sit DVD drev i computeren, og der er der sandsynligvis nogle regionsbegrænsninger, så man kan risikere at drevet sætter sig fast på region 1 og så ikke kan afspille dvd film fra europa!

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 13-08-05 10:13

jeg køre dvd film på en xbox (lol) ellers har jeg på et andet fjernsyn en United DVD5066 Jeg går ud fra den ikke kan spille dvd'er fra US da det bare er en billig en jeg købte fordi jeg skulle bruge en exstra...
Men, i skulle vel ikke kende nogen online danske forretninger så jeg ikke behøver at bekymre mig overhovedet?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-05 14:53

Hvis du har mod chips på din Xbox burde du kunne afspille film fra USA.

her er sæson 1 med regionskode 2
http://www.softfair.dk/generelt/find.php3?rid=7&type=D&sogeord=Osbournes+The+The+Second+Season
og her er sæson 2 http://www.dvd1.dk/search.asp?keyword=osbournes

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 13-08-05 21:37

Som sagt i min tidligere kommentar, vi dråbber bare det med USA, kender i en dansk online dvd forretning?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-05 23:52

Jep har da sendt to links til dig!

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-08-05 11:23

det har du sgu da også, jeg må vist hellere helde det her ud i vasken...

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-08-05 11:28

det ser ud som om de er bestilt hjem fra usa også... hvordan kan jeg så være sikker på jeg kan afspille dem?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-05 14:14

det første link står der regionskode 2 og hvis du trykker på billedet af bagsiden på dvd'erne i det første link kan du se der står et 2 tal. Det betyder region 2! Så de skulle være gode nok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-05 14:14

på billedet i det andet link mener jeg

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-08-05 17:34

så region 2 er altså ok i danmmark...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-05 23:23

jep! Det jo den region vi er tildelt!

Godkendelse af svar
Fra : mathiasmb

Dato : 15-08-05 22:00

Tak for svaret tedd.