/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken bærbar PC
Fra : metalfaust
Vist : 310 gange
90 point
Dato : 12-08-05 16:03

Jeg står og skal købe en ny bærbar PC. Jeg ejer allerede en af mærket ASUS, og den er jeg pænt tilfreds med. Profil: 2-årig ASUS, L3-serien, 2,4 Ghz, 512 MBRAM, 40GB HD, Intel Pentium processor, CD-RW/DVD og et eller andet standard grafikkort. Jeg gav 10.000,- for den, og føler selv at det var en god handle dengang. Eftersom ASUS yder meget gå service på produkterne (har selv haft min til rep. for udskiftning af højttaler, og der gik en uge) og den fungerer godty, hvorfor så ikke blive i den boldgade. Dengang vidste jeg ikke hvad en centrinoprocessor var, det gør jeg derimod nu, og det er jo et must. Profilen må ellers gerne ligne den ovenstående, lidt lavere ghz i processoren og et kedeligt standard grafikkort kan jeg vel leve med, og 40-60 gb HD er også ok, da jeg ikke spiller specielt meget pc (udover Football Manager). Jeg vil i hvert fald hellere ofre en lille tusse på en ekstern HD. Hvor findes evt. de bedste tilbud/bedste service (gerne i Nord- og Midtjylland) og hvad ligger priserne på? Er der noget jeg bør være speciel opmærksom på? Kan det betale sig at købe en All-Risk totalforsikring?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-08-05 19:05

Hvis jeg stod i din situation ville jeg bruge min weekend på at kigge på www.edbpriser.dk - der er gode oversigter over top-10 forhandlere af den illustrerede model. Hvis ikke du finder drømmemaskinen dér, så prøv også at kigge på www.dell.dk hvor du kan få din bærbare præcis som du ønsker det.

Er enig med dig omkring Centrino-processoren -- giver god batteritid. Har selv en HP Pavilion zt3000 som jeg er meget glad for.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 21-08-05 18:51

Hvad med det der zepto. Har efterhånden hørt meget godt om det.