/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nødvendige dele i en com?
Fra : Jimmy17
Vist : 743 gange
100 point
Dato : 12-08-05 11:00

Hvilke dele i en computer er en nødvendighed?
Tænker herpå, hvis man skulle samle en selv og skulle købe delene?
Skal mest bare høre, om der er noget, jeg skulle have glemt..

Kan jeg være sikker på at de dele jeg finder passer til hinanden?
Hvis nej, hvordan sikrer jeg mig så dette???

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 12-08-05 11:03

kig på www.shg.dk

der er en side hvor du kan bygge en PC, og en side hvor der er samlet flere PC ere til forskelligt brug..

lad evt. dem gør det for en ubetydelig pris...

Accepteret svar
Fra : kaptajnkaber

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-05 11:08

Sikken en masse...

Her kommer først det der skal i en computer for at kalde det en computer.

De vitale dele:

Kabinet med strømforsyning (PSU)
Motherboard (vil oftest være med lyd, netkort og usb-stik)
CPU (med køler)
Ram
Harddisk

Derudover vil det være en fordel med:

Et grafikkort (nogle motherboards har onboard grafik, men et rigtigt grafikkort er klart at foretrække)
Et optisk drev (Cd, DVD)
Evt et diskettedrev

Og til dit andet spørgsmål, NEJ, man kan ikk være sikker på delene passer sammen hvis du baer køber noget. Du skal fx kigge efter soklen på motherboard og cpu - den skal være ens! Og du skal kigge efter om rammene understøttes (til stationær pin184 DDR-Ram)

Harddisk skal være IDE, ligeledes Cd brænder eller hvad du nu køber.

Håber det var hvad du søgte. Du kan kigge lidt rundt på edbpriser.dk og finde en masse guides om forskellige sokler, cpu'er og ram. Og lære om hvad der passer med hvad.

VH KK

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 12-08-05 11:09

Og så self en skærm, en mus og et keyboard... Og evt højttalere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-05 11:28

Først skal du vælge ..............Amd ell Intel
Så vælger du CPU-hastighed og køler som passer til (intels medfølgende køler er ikke god nok)
nu vælger du Bundkort som passer til de to første valg.

videre hos kaptajnkaber

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 12-08-05 11:29

Tak for svaret kaptajnkaber.