/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tarm-udrensning, selv?? Toupie og andre
Fra : Axelise
Vist : 8449 gange
10 point
Dato : 12-08-05 08:55

Ja, tarmudrensning må være et hot emne, når nu så mange har købt dit spørgsmål!
Jeg var én af dem, da jeg kom for sent til at deltage i debatten, så derfor lige denne tråd.
Jeg kan nemlig bidrage med navnet på ét af de tarmudrensende ayurvediske produkter, som vaxen kommer ind på. Den ayurvediske lære er virkelig spændende, - de kunne noget de gamle indere. Det er ren kemi de jonglerer med.
Man kan i en del helsekoster (ihvertfald her i København) købe nogle mave/tarm udrensende ayurvediske urtetabletter, som er meget effektive, og som jeg selv har haft stor glæde af i forbindelse med sår på tolvfingertarmen, hvor al fordøjelse gik i stå. Og det er jo meget vigtigt at holde maven igang og få renset ud i tarmene.
Produktet hedder TRIPHALA PLUS og man skal tage 2 urtetabletter lige inden sengetid med et stort glas vand. Tabletterne virker ikke som afføringsmiddel, men stimulerer fordøjelsen og renser tarmene for gamle ting og sager. Man får virkelig nogle interessante ting og sager ud, skulle jeg hilse og sige!
En pakke med vistnok 40 eller 60 tabletter koster 132 kr, så de er halvdyre, men utroligt effektive. De kan varmt anbefales.
Min veninde er biopat og også uddannet ayurvedisk terapeut, og hun siger at man godt må tage sådan en kur en gang imellem eller efter behov. Man behøver ikke at begrænse det til 1 eller 2 gange om året, da kroppen ikke kan blive overdoseret eller overstimuleret.
Bukkehornsfrø er også utroligt gavnligt for mave/tarm. I forbindelse med mine ovennævnte problemer har jeg taget bukkehorn/hørfrø kapsler (det er nemmere med kapsler, da bukkehornsthe smager rædselsfuldt) morgen og aften i en længere periode. Det var faktisk min egen læge, der anbefalede det. Hun sagde, at hun ikke rigtig troede på den slags, men at én af hendes patienter med maveproblemer havde fået hvisket i øret af en sygeplejerske på en mave/tarm afdeling, at en kop bukkehornsthe på fastende hjerte om morgenen gør mirakler.
Bukkehorn/hørfrø kapslerne er til gengæld ikke særlig dyre; - de koster ca. 63 kr for 90 stk. Dette råd havde virket mirakuløst på denne patient, og hun havde derefter sagt til min læge, at hun absolut MÅTTE give dette råd videre til andre patienter med maveproblemer.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-08-05 09:10
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-08-05 10:53

Hej Axelise

Ja det virker ret spændende og lyder bestemt også mere humant end at ligge dér på badeværelsegulvet og skylle kamillethe op i endetarmen

Og tak fordi du deler ud af din viden

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-08-05 11:51

Axelise, når man så tager de tabeletter om aftenen ....øhh........ hvornår begynder de der "interessante ting og sager" så at komme ud?

Jeg vil nemlig meget nødig være på arbejde imens, så det kræver måske en lettere planlægning

// Toupie

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-08-05 11:56

Nej det kan jeg sørme godt forstå!!!
Du går på toilettet som du plejer om morgenen. Den eneste forskel er, at man har en følelse af at få meget mere ud...nærmest som små "aliens"
Man får ikke dårlig mave eller tynd mave og man skal ikke på toilettet hele tiden.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-08-05 12:00

Små aliens??!!! ........hvor skønt - jeg får et helt vildt billed af situationen nu

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-08-05 16:13

Ja bare vent, du!
Nej men helt ærligt så får man "ekstra" med ud. Det er jo også det der er meningen med en udrensning. Hvis man bare ønsker at få tømt tarmen, kan man tage et afføringsmiddel.

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 10 point
Dato : 12-08-05 18:38

Jeg glæder mig allerede til det

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 13-08-05 09:58

Tak for svaret Toupie. Og god fornøjelse!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-08-05 00:29

Det er mig der takker for tråden Axelise

og tak

Kommentar
Fra : Evapigen

Dato : 29-05-06 11:26

I hvor mange dage skal man tage de hersens piller?