/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hd søg, åbner ikke
Fra : jak
Vist : 367 gange
300 point
Dato : 11-08-05 23:17

når man dobbelklikker på en hd plejer den at åbne så man kan se hvad der ligger på den.
det gør den bare ikke hos mig mere, den åbner søg.
når man højreklikker på hd, får man en menu frem, hvor der plejer at stå (åben,stifinder,søg OSV... hos mig står der nu (søg,åben,stifinder osv.
jeg har ikke virus, den er tjekket i hoved og R..

nogle der ved hvordan jeg ændre det tilbage igen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-08-05 23:24

hej hej
nu tager du det helt roligt med den HD
er det en extra hD eller er det master ?
og kan du klikke på egenskaber og se hvilket format den har ? fat32 ntfs eller endu være RAW

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-08-05 00:06
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-05 00:11

Det var den jeg ledte efter! Hvordan kan det være du kom først hcma

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-08-05 00:23

fordi jeg selvfølgelig huskede at jeg havde liggende (det er jo ikke ret lang tid siden jeg ajourførte siden )

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 00:33

nu har jeg fundet frem til det. Navn: (AB(standard).Type:REG_SZ. DATA: none
det er hvad der står, så det er vel som det skal være?

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 00:37

hd ide 160gb : hd sata 160gb : hd ide 40gb
1 intern brænder
1 cdrom drev
1 extern dvd.rw drev
det er alle der åbner søg, når jeg dobbelklikker.

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 00:51

det er stadig det samme

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 01:11

så er der sat 100 point mere ind,,,,det er ved at drive mig til vanvid

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-08-05 01:30

Search Assistant

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 02:02

? den forstod jeg ikke lige

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-08-05 02:09

er det det ikke den der åbner ? på dansk Søgeassistent

du kan slå den fra eller du kan lave en win repair

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-08-05 02:26

hvis du skriver : explorer i start kør hvad kommer så op ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-05 03:06

For ca. 1år siden havde jeg nøjagtig samme problem og spurgte mange kloge hoveder om råd men ingen vidste hvordan det ændres, det var der bare en dag da jeg startede computeren, en uges tid senere kunne jeg ikke bruge Internet Explorer, så brugte jeg Firefox, men blev så træt af at det var søgevinduet der kom frem hver gang jeg dobbeltklikkede på en mappe eller dokument, til sidst lagde jeg Windows XP skiven i og kørte en reperation, siden har alt virket som jeg forventer, der var hverken virus eller andet skidt som kunne være skyld i fejlen, prøv at reparere som jeg har beskrevet.
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 06:00

Prøv denne reg fil>
linje>18. i højreside> Search Opens When Double Clicking A Folder

klik på teksten og gem den på din pc,dobbelt klik på samme>ok(installer)
genstart pc'en og se om det har hjulpet.
Manse9933
P.s
Læs hvad der står i toppen af siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 06:03
Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 300 point
Dato : 12-08-05 08:39

yeh det er ganske korekt manse9933

her er det from MS (explain)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321186&Product=winxp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 08:48

Yes.it look like it

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 11:51

takker mange gange for hjælpen, det var technet løsning der virkede.

Godkendelse af svar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 11:53

Tak for svaret technet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-08-05 11:59

okay
explorer = sådan set stifinder som der er nogen der gerne vil starte op i

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-08-05 12:44

technet >> er det ikke samme løsning som jeg foreslog 12-08-05 00:06 ?
( http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no41 )

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-08-05 13:49

hcma > joh lidt men der er den forskel at du mangler lidt .
du har Directory men hvad med Drive

så du læser lige på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321186&Product=winxp

og så tilføjer du også det på di flotte side , bliv ved med at lave tweaks og tips
så kunne det da være at din side bliver den bedste af sin slags på dansk )

venlig hilsen technet

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-08-05 16:20

JA det var det med DRIVE der manglede. men fin side du har der hcma, der står squ mange gode ting.