/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Til natmeden
Fra : oleeliassen
Vist : 340 gange
500 point
Dato : 11-08-05 21:05

- som lovet for din indsat i dette spørgsmål.... http://kandu.dk/dk/spg/67350

-Ole

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 510 point
Dato : 11-08-05 21:39

hmm fik jeg ikke dem, ?? Nå men som bonus må du vel hellere have opskriften på forloren vandmand (i vandbad),
men jeg må jo lige vente på mormors godkendelse

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 11-08-05 21:48

Tak for svaret natmAden. "Natmeden" tsk tsk . Det er min... Jeg glæder mig som et lille barn til den opskrift...

-Ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-08-05 08:33

.-)
Altså, man tager et par poser vingummi (helst gennemsigtie), lader dem fylde ud i et vandbad, med en hælder en skefuld ud på et stykke
bagepapir, ligger et lille stykke chokolade ovenpå den varme klat, i mellemtiden har man kommet meget lidt vand i resten, som stadig er i vandbad, når den lille klat og chokoladen er stivnet hældes der mere uden om klatten, chokoladen trækkes forsiktig ud fra midten med en gaffel. mere masse hældes over chokoladen så denne er forseglet i vingummi , kommer til at ligne et lille spejlæg, i form.
vandet gør vingummiet lettere slimet, vupti du har en forloren vandmand.
Til forlorene brandmænd erstattes chokoladen med eks. en lille bitte klat solbærsyltetøj med et enkelt chillifrø i.
ak ja, børn og jeg æder alt, bare det hedder noget spændene og ser ulækkert ud

Fik forresten en gang mine børn til at spise lever, svøbte stykkerne pænt med 2-4 stykker maskinskåret bacon, og kalte det forloren tigerbøffer, de ville s.. have mer'.
Nå håber ikke at du blev skuffet, over vandmændene

Hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 17-08-05 20:03

Så er jeg tilbavs igen efter nogle travle dage. Hej Jørgen, det ser spændene ud med de vandmænd, jeg skal nok komme med respons på dem når de er blevet testet

-Ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-05 21:31

De her er svære, syntes jeg, Isbjerge, pisk æggehvide med lidt sukker. bland meget lidt kokusmel i.
Kommes i vandbad, med en gaffel, eller hvad du syntes , trækker du hele tiden massen opad, så den stivner
og danner toppe.

på samme måde, kan du først stille et lille bærger i bunden og lade det blive varmt, hælde lidt masse over.
når den er klar, kan du forestille dig at du har et lille hult isbjerg(åbent i bunden), som du kan fylde med
Is, flødeskum, creme, eller hvad du lyster, luk bunden med feks. en mariekiks. og stil dem på
køl/frys, alt efter hvad du kom i.

Nåe. de er ikke så svære at lave, det svære er at få dem til at ligne et isbjerg.

Hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-05 21:34

Glemte lige, bærgeret, skal være glat og uden kanter på ydersiden,
ellers får du det nok ikke ud , af isbjerget..