/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Lønsedel
Fra : CCjunior
Vist : 3929 gange
50 point
Dato : 11-08-05 21:00

Hvor længe skal man gemme sine lønsedler ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-05 21:02

Jeg har altid gemt mine i fem år, i tilfælde af at der skulle være noget med skattefar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-05 21:02

Skattevæsnet kan vist kun gå 5 år tilbage og "rode", så 5 år må da være nok.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-05 21:04

Dem skal du gemme mindst et år tilbage.

Det er mest af hensyn til hvis du f.eks. bliver ledig og skal på fagforeningen, der vil de have lønsedler for et år.

Ellers er det mest for din egen skyld du skal gemme dem for evt. at kontrollere skattevæsenets oplysninger på selvangivelsen, for det er ikke noget du skal bruge til skattevæsenet, for der få man sendt en årsopgørelse fra arbejdsgiveren med den samlede indtægt opgivet på.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 11-08-05 21:11

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 11-08-05 22:08

Hej CCjunior.
Du skal gemme lønsedler for minimum 14 mdr, og måske mere, da fagforeningen kræver dokumentation for 1934 eller 1964 arbejdstimer. Jeg har selv lige skulle aflevere lønsedler 14 mdr tilbage.
Med venlig hilsen Vivi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-05 23:05

vivi1959

Det er godt nok lidt uden for spørgsmålet, men det er 1924 arb. timer der kræves dokumentation for, og det svarer til 12 måneder.

Det er kun hvis de 1924 timer ikke kan findes inden for de seneste 12 måneder, at man skal længere tilbage.

mvh dova