/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
højde
Fra : shallowbay
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 11-08-05 18:39

er der nogen måde man kan blive højere på??? eller er det bestemt på forhånd?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-05 18:44

Som regel er det bestemt, men når mennesker bliver dværge skyldtes det et manglende hormon, som de kan få som et skud i nakken ( undskyld udtrykket), men de kan hjælpes i dag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-08-05 18:45

Der er ikke nogen anden mulighed end operation. Den højde et menneske opnår er genetisk bestemt. i øvrigt så er det sådan at man begynder at "krympe" allerede som ca. 22-25 årig. Da jeg var til session som 17 årig, målte jeg 194 cm. Idag hvor jeg er 50 år, måler jeg 189 cm. Jeg er altså "krympet" 5 cm.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-08-05 18:49

Ja din højde er krympet AJ, men det er din hattestørrelse dælme osse. LOOOL Og det er ikke bare 5 cm, hvilket tydeligt ses på dine indlæg. Tænker på om din moral osse er krympet, eller den altid har været så "lille"

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-05 18:53

Ja, man ksynker sammen, men størrelse er bestemt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-05 18:56

Før hen sagde man altid at man blev den dobbelte længde af hvad man var som to-årig, om den tommelfingerregel stadig passer ved jeg ikke. Hvis man har en meget lille vægst, er jeg ret sikker på kan man komme under medicinsk
behandling

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-08-05 18:57

25 -> Det har jeg jo skrevet. Læs min kommentar.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-05 18:58

synker sammen

Men ved en god føde (ernærings rigtig)så opnmår man da også en god højde min egen søn er min. 50 cm højere end mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-08-05 18:59

Synker moralen osse, eller er den osse genetisk forudbestemt ??? LOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-08-05 18:59

25 -> Læg mærke til ordet Genetisk.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-05 19:06

ja det ved jeg godt - men generelt er de unge mennesker højere i dag, ud af 3 sønner er min yngste den højeste, faktisk højere end alt og alle i begge familier.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-05 19:06

ja det ved jeg godt - men generelt er de unge mennesker højere i dag, ud af 3 sønner er min yngste den højeste, faktisk højere end alt og alle i begge familier.

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 11-08-05 19:06

Jeg er vist alligevel for høj til at nogen vil spilde tid på en operation på mig... det er bare ikke helt sjovt at være 10 cm mindre end alle sine venner..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-08-05 19:09

Det er det jeg mener lillearne. Hvis moral osse er genetisk betinget, så burde du afholde fra at formere dig........

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-05 19:10

Neej det er ikke rart at være for høj, men det er heller ikke rart at være så lille, det er ligeså irreterende kan jeg betro dig, man kan ikke nå ting der er lidt højt oppe o.s.v.. Men trøst dig med at flere og flere bliver høje.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-08-05 19:16

shallowbay -> Det er ikke så meget tiden, men mere prisen. Og en sådan operation vil også komme til at være såvel langvarig som smertefuld.

Men jeg synes da lige at du skal bruge et par minutter til at se på dig selv (indefra). Hvad har det af betydning at du er 10 cm. lavere end de andre? Hvis du er en god kammerat og et godt menneske er det da langt det vigtigste.

Jeg vil hellere have Én lille god ven end to store bekendte. So smile my friend, you are fine as you are.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-08-05 19:16

Shallowbay

Hvor høj er du og hvor gammel??

Der er jo nogen der først skyder i vejret sent

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-05 19:28

Shallowbay..... hellere en lille og vågen, end en stor og doven. Er du under 18 år kan du ikke med sikkerhed sige, at du er fuldt ud udvokset, går du stadig til skoletandlæge, kan du få taget et røntgenbillede af hånden, der kan tandlægen sige om du er færdig udvokset (og nej det er ikke noget jeg skriver for sjov, mine unger har fået taget røntgenbilleder af hånden hos tandlægen, og han sagde at den yngste manglede at vokse en del endnu)

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-05 19:30

Det ville jeg have skrevet ØV

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-05 20:07

shallowbay

Nu skriver du ikke hvor gammel du er og hvor høj du er, og om du er en pige eller dreng.

Hvis du er en dreng, kan du ikke regne med højden før du er ca 18, og hvis du er en pige er det ved ca 16 års alderen man regner for udvokset.

Den regel med, at den højde man har som 2 årig X 2, skulle vise hvilken højde man får som voksen, den har jeg også hørt, men det er der ikke noget hold i, det er en myte.

Og så er det ikke alene genetisk bestemt hvor høj man bliver (ofte bliver børn højere end deres forældre), men det er hormoner der styrer væksten der bestemmer det.

mvh dova

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 11-08-05 20:09

jeg fylder snart 15... og er ca 170 cm...
man skal jo helst være mindst 180 idag.. forhåbenlig bliver jeg det inden jeg bliver voksen (hvis)

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 11-08-05 20:24

Jeg var for at sige det rent ud en lille l... da jeg gik i skole, jeg var den næst laveste gennem hele skolegangen, nogle år efter jeg forlod skolebænken var der gammel klasse samkomst hos en af eleverne, og alle mine klassekammerater blev rent ud sagt meget overrasket, og chokeret over at se den lille pige som forlod 10 klasse var blevet høj, jeg var vokset over hovedet på de fleste.

Jeg syntes hvis du er kvinde at det er høj hvis du tror målet for en fuldudvokset er 180, jeg måler 178 og jeg er høj i forhold til andre kvinder jeg kender.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 11-08-05 20:24

Nej, ved du nu hvad shallowby

170 er da en god gennemsnitshøjde til en 14 årig, du er i hvert fald ikke lille.

Så høj var min søn ikke da han var 14, og han er 186 nu og den højde nåede han som 18årig.

Du kan sagtens nå at vokse op til 20 cm endnu.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-05 20:33

shallowbay

Du har da en passende højde svarende til din alder.

dova undskyld, men jeg kunne ikke lade være med at grine

Citat
Så høj var min søn ikke da han var 14, og han er 186 nu

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-08-05 20:36

LOOL det er ikke sådan med voksne børn Dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-05 21:02

-------Jaah, man kan regne med at opnå en høj alder i dag... Men så høj?

Nåmen en 15 årig er jo slet ikke udvokset. Du skal nok nå det.

Men det ER træls at skille sig ud i din alder.
Jeg var altid den højeste i klassen, selv om jeg var den yngste. Det var heller ikke særlig sjovt.
Og jeg blev ved med at være den højeste af pigerne. Men de fleste af drengene voksede mig da efterhånden over hovedet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-05 21:14

Arrhhh ans, du udelod jo halvdelen af sætningen , der giver helhedsindtrykket

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-05 21:28

Det ved jeg godt men du manglede cm.

Godkendelse af svar
Fra : shallowbay

Dato : 17-01-06 08:44

Tak for svaret dova.