/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
konvertion af 3310-3315!
Fra : ostemanden
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 14-10-02 16:03

Hejsa!
Jeg har set/hørt/læst at man kan konventere sin 3310 til 3315... Nu er det bare det! Kan jeg gøre det med det udstyr jeg har, eller skal der mere til???

Jeg har et datakabel købt gennem T-hansen, plus porgrammet knok95. Jeg har prøvet phone settings -> convert 3310 to 3315, men uden held. SKAL man bruge et flash-kabel?? Og i så fald, hvor meget koster det og hvor kan man købe det henne????

MVH Ostemanden

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 110 point
Dato : 14-10-02 16:22

Hej "ostemand"

For at konvertere din 3310 til 3315, skal du have software-version 5.57 i din telefon - ellers kan det ikke lade sig gøre.

HAR du den version, kan du godt konvertere vha dit datakabel - prøv at finde et program ved navn kNoK Phoenix 1.0, det findes mange steder.

Hvis du IKKE har 5.57, skal du først have den lagt ind, og til det skal du bruge et flashkabel. Sådanne kabler kan du købe mange steder, til priser mellem 250 og 600 kr. Prøv at kigge på www.mobilkabler.dk - en nystartet fyr ved navn Thomas, som helt sikkert kan hjælpe dig, hvis du giver ham et ring.

Mvh

NK

Unlocking og sw-opdatering i Viborg (sivebaeks@io.dk / 87 25 02 32 )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 14:59

Du har sådan set gjort det rigtigt, men din vers. i telefonen er nok ikke
den rigtige, den skal have mindst ver. 5.55 i sig:)

--
www.djubi.dk
Unlock og rep. af de fleste mærker.

"ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:P_zq9.106895$Qk5.4590025@news010.worldonline.dk...
> Hejsa!
> Jeg har set/hørt/læst at man kan konventere sin 3310 til 3315... Nu er
> det bare det! Kan jeg gøre det med det udstyr jeg har, eller skal der
> mere til???
>
> Jeg har et datakabel købt gennem T-hansen, plus porgrammet knok95. Jeg
> har prøvet phone settings -> convert 3310 to 3315, men uden held. SKAL
> man bruge et flash-kabel?? Og i så fald, hvor meget koster det og hvor
> kan man købe det henne????
>
> MVH Ostemanden
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-10-02 16:36

min telefon har v. 05.57 installeret... Men lige en ting! Tager det lang tid at konvetere den?? Altså skal den stå i flere minutter???
Jeg bruger a K-rad Nokia Flasher (aka kNok) version 1.a... Jeg kan ikke finde kNoK Phoenix 1.0, som du (NKSDK) nævner.... Kan du ikke skrive et link hvor man kan downloade det??? Eller hvis du har det, så skriv lige! Så sender jeg dig min ftp-adresse, og så kan du (hvis du vil) uploade programmet til mig det!

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 14-10-02 16:47

Send mig en mail på sivebaeks@io.dk - så får du den retur som vedhæftet zip.

At jeg ikke nævnte version 5.55 skyldes, at der efter sigende er bugs i den.

Mvh

NK

Unlocking og sw-opdatering i Viborg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 17:55

Per Sørensen wrote:
> Du har sådan set gjort det rigtigt, men din vers. i telefonen er nok
> ikke den rigtige, den skal have mindst ver. 5.55 i sig:)

Dvs hvis man først opgraderer sin eks 4.XX til en 5.55, så vil det virke ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk
http://www.elbodegacrew.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 19:09

jeps

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
news:3daaf6af$0$3388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Per Sørensen wrote:
> > Du har sådan set gjort det rigtigt, men din vers. i telefonen er nok
> > ikke den rigtige, den skal have mindst ver. 5.55 i sig:)
>
> Dvs hvis man først opgraderer sin eks 4.XX til en 5.55, så vil det virke ?
>
> --
> / Bjarke
> http://www.setiathome.dk
> http://www.elbodegacrew.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 20:41

"Per Sørensen" <djubi@djubi.dk> skrev i en meddelelse
news:L4Aq9.106901$Qk5.4590848@news010.worldonline.dk...
> Du har sådan set gjort det rigtigt, men din vers. i telefonen er nok ikke
> den rigtige, den skal have mindst ver. 5.55 i sig:)
>
> Ja mindst version 5.47

mvh Lars Bøgvad
> --
> www.djubi.dk
> Unlock og rep. af de fleste mærker.
>
> "ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:P_zq9.106895$Qk5.4590025@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa!
> > Jeg har set/hørt/læst at man kan konventere sin 3310 til 3315... Nu er
> > det bare det! Kan jeg gøre det med det udstyr jeg har, eller skal der
> > mere til???
> >
> > Jeg har et datakabel købt gennem T-hansen, plus porgrammet knok95. Jeg
> > har prøvet phone settings -> convert 3310 to 3315, men uden held. SKAL
> > man bruge et flash-kabel?? Og i så fald, hvor meget koster det og hvor
> > kan man købe det henne????
> >
> > MVH Ostemanden
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 15-10-02 12:31

okay... Dette var hvad NKSDK mailede til mig, da han sendte mig programmet...

Hej!
Når du har rigtige software-version i din telefon (5.45 eller højere), klarer du det hele via 'Phone settings': Først 'Quick set FAID', så '3310 -> 3315', derefter 'Quick set FAID' en gang til, og til slut 'Reset user interface'.

Fantastisk... Det virker sq

Mange tak NKSDK.... Det må du have ros for!

Kommentar
Fra : Lefteris

Dato : 25-10-02 20:47

Hej Alle sammen... Jeg vil også meget gerne have opdateret min mobil...! Men jeg har en del problemer.. Jeg har ikke noget program til at gøre det med.. min mobil er kun: 4.06... Er der nogle der er søde at sende de programmer til mig? Min mail er : LC@duno.dk Hvis du har en hjemmeside kan jeg lave noget reklame som TAK...!