/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
2 dynamiske ip-adresser og 1 AP
Fra : bimbobo2
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 11-08-05 18:20

Hej,
tager jeg fejl, når jeg tænker på at koble et bærbar on en stationær til en enkelt AP, når jeg har 2 dynamiske IP adresser i forvejen
Lige nu er den ene trådløst og den ander "wired" via et hub.... Men jeg har i tankerne om at gøre den stationær også trådløst!
Kan AP'en håndtere 2 IP adresser uden router?
Mvh

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 11-08-05 20:15

ja det burde den kunne det kan min til 300 kr gøre og det er vist det billigste af alle

så nej du tager ikke fejl

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 12-08-05 14:40

Er du sikker på, at det er en HUB du har ???
For det tror jeg ikke på, da den kun kan ekspedere en forbindelse ad gangen!
Hvis du kan have begge maskiner på, på sammen tid, så er det mest sansynlig, at det er en switch du har.
En HUB var noget man brugte i ruder konges tid.

Ja det burde virke!

Du kan for den sags skyld lave to uafhængige netværker på din opkobling.
Switchen vil kunne fordele de to IP-adresser, som så fx. gav to routere, der blev tilsluttet switchen, hver sin IP-adresse, hvorefter routerne havde hver sit eget lokale netværk.
Det ville give den maximale udnyttelse af din bredbåndsforbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-08-05 16:10

Tak for svaret severino.
Du har ret, det er en switch... min fejl!!
OK, jeg er ikke i tvivl mere..
Tak for hjælpen, begge 2..