/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tv på pcen?? HJææLLpp
Fra : abdullah
Vist : 309 gange
200 point
Dato : 11-08-05 09:52

Hej

jeg har købt et tv kort som hedder pctv Stereo også når jeg installere den så kommer der en fejl meddelse frem. Jeg har prøvet at gå ind i enhedshåndtering, og der er der en "driver som ikke er installeret ordentligt" og jeg kan ikke installere det ordentligt.

(jeg har directx den seneste version)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 09:58

fjern den driver helt og geninstaller den

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-08-05 10:01

fejlmeddelse frem : og hvad står der : for at vi kan hjælpe så skal vi jo vide noget.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 11-08-05 10:13

Hej Abdullah

Du skal gå ind på producentens hjemmeside, og hente den sidste nye driver til dit kort. Så tager du kortet ud og installerer kortet med denne opdaterede driver.

Det er et kendt fænomen at producenterne ikke har opdaterede deres software på CD'erne, og derfor skal du altid hente de senest opdaterede drivere på deres hjemmeside.

Dette skylde at Windows opdateres hele tiden, og mange ting virker ikke med SP2 til XP fordi den blokerer for nogle ting/kald i systemet, og det havde mange IT skrivere ikke taget højde for da de lavede deres software i 2000.

Lars

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 11-08-05 11:40

det tager en time at downloade den,

"fjern den driver helt og geninstaller den"
det har jeg prøvet men virker ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 19:57

nå for hulan da - øv

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-05 20:06

Haløjsa er du HELT sikker på at den driver du installerer også er den der bliver benyttet????
Dum spørgsmål siger du måske så , meeeennn hvordan installerer du driveren???
Kører du installationsprocessen igennem når Windows melder ny hardware fundet, så er du helt sikker på at du IKKE får den ønskede driver ind. Når du bruger denne funktion tager Windows default den driver der er i Windows egen driverdatabasen.

1. Hent den nyeste driver på producentens hjemmeside. DER ER INGEN VEJ UDEN OM.
2. Afinstaller den driver kortet bruger nu.
3. Sluk maskinen, pil kortet ud. Genstart. Dette for at rense registreringsdatabasens henvisninger til kortet.
4. Sluk maskinen, monter kortet.
5 Når du så starter maskinen og Windows finder kortet, skynder du dig at afbryde den automatiske installation af driver.
6. Når du er sikker på maskinen er færdig med at starte op, starter du installationen af produdcentens driver.
7. Det er muligt installationen starter samme wizard som Windows's automatiske installation, hvis den gør det fortsætter du blot.
8.Genstart maskinen hvis det foreslås, når installationen er færdig.

Denne metode burde virke. Jeg har brugt samme fremgnagsmåde ved forskelligt hardware jeg har installeret og det virker hver gang (næsten )