/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows vil ikke lukke ned
Fra : Jonn87
Vist : 563 gange
50 point
Dato : 10-08-05 23:26

Min computer gidder ikke lukke ned eller rettere den lukker ned efter den har stået i windows "xp" i ca. 5-10 minutter...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-08-05 23:31

og du har selvfølgelig tjekkek for evt. spyware og virus ??
inden vi går vidre med næste trin.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-08-05 23:35

Lyder som et program der "hænger" Kunne være dit antivirusprogram eller andet der kører i taskbar nede ved siden af uret!
Du kan jo prøve at checke joblisten (tryk Ctrl + Alt + delete) og se om du kan finde programmet der hænger?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 10-08-05 23:36

technet >>
jeps med Spybot og Ad-aware
har Norton Internet security og Antivirus installert og up-to-date

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 10-08-05 23:37

tedd>> jeg kan ikke komme i taskbar når den er ved at lukke ned...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 10-08-05 23:54

Norton kan godt hænge under nedlukning! Prøv at slå det fra og se om det er den?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-08-05 00:14

nemlig som tedd er inde på :
norton
men så skal du nok i regedit og lave lidt tweaks
og hvilken cpu har du ? intel eller amd

hvis du ikke kan komme til taskbar okey så start den op i fejlsikret tilstan og prøv så at slå diverse ting fra du ikke behøver .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 10:49

du kan med held installere xp-antispy og sætte flueben i "enable fast shutdown"
http://www.xp-antispy.org/index.php?option=com_remository&Itemid=26

kan ikke selv lide at installere programmer for at fixe noget der burde lade sig gøre med windows muligheder - men det virker

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 11-08-05 17:37

Norton >>
Jeps det er Norton der "hænger" og er derfor skyld i ventetiden!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-08-05 17:46

Mener der er en funktion der skanner A drev under nedlukning? Prøv at fjerne fluebenet i den og se om det hjælper?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-08-05 02:03

for at få en hurtig afslutnig af programmer og hurtig nedlukning af maskinen
kør regedit
find dette i hele regdatabasen for det er der flere steder
HungAppTimeout og sæt den til 1000 eller 500
WaitToKillAppTimeout og sæt den til 500 eller 300
AutoEndTasks sæt den til 1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 05:40

Det kan lyde som om der er et program der ikke vil frigive din user profile(det kan være et dårligt skrevet/programeret program)prøv at kigge i din logbog om det er tilfældet det kan ligne dette>

bla bla bla have been closed because they were preventing the profile from unloading successfully
bla bla,vis det er problemet så hent dette program(det kører som en service/tjeneste)
UPHClean

User Profile Hive Cleanup Service

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b286e6d-8912-4e18-b570-42470e2f3582&displaylang=en

vis ovenstående link ikke virker>

http://kortlink.dk/y23

man kan også sætte det til at lave en log i regedit,kompliseret(hint om hvilket program der er årsagen),det kan være svært at tyde
loggen vis man ikke ved hvad det handler om,lang historie.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 05:43

hent MSI filen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 05:51

og readme

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 30-08-05 22:09

hihi, problemet har løst sig selv men det var ihvert fald norton Internet Security der "hang"

vasgo'