/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tip starter krig
Fra : JanneP
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 14-10-02 13:48

Hvorfor skriver man et tip med en nedsættende titel, som henleder andres opmærksomhed på et andet tip, hvori man udleder en forkert mening af det skrevne, giver en mening om det man selv (mis)forstod og dernæst for det første kritiserer, at andre HEREFTER skriver tip på SAMME måde og for det andet sviner folk til så det basker?

Meninger udbedes?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 14:14

Jaja....jeg har også været ude for det

http://www.kandu.dk/dk/tip/1606 er et tip om en nem måde at åbne for porte på en speedstream 2601 for alm. mennesker uden de store IT-færdigheder....
zonker kom med dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/1609 med overskriften: """fejl i tip om konfiguration af speedstream fra e.p"""
Hvis man er en øvet bruger af internettet m.m. ville det måske være nemt (jeg er cisco certificeret, men kender ikke speedstream 2601 webinterface) men havde det været min far der skulle åbne for ICQ så kunne jeg være 100% sikker på at så var det mig der kom til at gøre det, og mange andre aner sgu da heller ikke om det er UDP eller TCP, eller hvilke porte der skal åbnes.....
Derfor er det en Smart og hurtig konfiguration af Netexpress router som jeg også skrev i overskriften på mit tip.

Jeg har flere tilfælde, og har tit spurgt efter en forklaring fra zonker, men det er sådan med zonker at han "forlanger" en forklaring fra andre brugere.....men når man spørger ham selv....så får man intet svar.
Derfor lavede jeg dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/2183

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 14-10-02 14:35

Aha...

Flere kommentarer?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 14:49

*selv på en overdosis Ginseng* - Kan fame ikke følge med - så hatten af for jer, i har en iskold hukommelse og sans for et koldblodig forfølgelse af de enkelte tip og spørgsmål .... jeg kan dårligt svare på hvad klokken er *G*

Tror slet ikke Zonker er sååååå slem *G - han keder sig bare, og det gør vi oss`- derfor er det sjovt at blive ved.

Zonker har faktisk indrømmet at han OSS`dummer sig ......

Men JanneP er enig .... Zonker er ikke flink til at tale pænt, ( det er der iøvrigt mange der ikke gør ) når han mener nogen træder ved siden af - så alt i alt er alt dette her kun udtryk for forskellig opfattelse af REGLERNE herinde, og de regler vil jeg blæse på - kommer jeg til at skrive tip i "Spørgsmål", som skulle have været tip i "Tips" og spørgsmål i "Tips" som skulle have været spørgsmål i "Spørgsmål" kan både Zonker og alle andre bare "køre på" - det tager jeg mig nemlig ikke en fløjtende fis af.

*puha der gjorde jeg ovenikøbet migselv forvirret* *GG* ( hvilket er meget nemt !!! )

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-02 16:16

Hej JanneP

Svaret på dit spørgsmål skal sikkert søges i det kendte princip, at hvis moral er godt - så er dobbeltmoral dobbelt så godt.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-10-02 16:43

Med fare for at modsige mig selv, er jeg selv kommet til den konklusion at alle tips er relevante på en eller anden måde. Et tip kommer jo ofte fra en "hovsa-oplevelse", hvor man selv tænker "det var smart" det må andre også kunne få fornøjelse af. Det er bare ikke sikkert at andre kan bruge tippet, men derfor behøver man jo ikke rakke det ned, da det jo i hvert fald har været brugbart for een (nemlig den der har lavet tippet).
I stedet for at rakke ned, kan man jo på en pæn måde gøre opmærksom på evt. fejl og mangler, eller en helt anden måde at gøre tingene på, og evt. lave et modtip, der selvfølgelig subjektivt (og sobert) beskriver fordelene ved ens eget tip sat i relation til "modpartens".
Men jeg må nok indrømme, at jeg selv somme tider ryster på hovedet over Zonker's (han var desværre den, der kom først i tankerne) måde at kommunikere på, både med hensyn til overskrifter og "bedrevidende" svar m.m.
Det er i alle tilfælde en god ting at tingene bliver bragt på bordet, så vi kan få gjort noget ved det, om ikke andet så gribe i egen barm (og det er svært hvis man ikke er af hunkøn), og i det mindste forsøge at tænke før vi handler.
Nu prøver jeg i et stykke tid at tænke ming om først, meeeen det går jo nok bare indtil jeg føler mig alt for provokeret igen.

Catbody

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 17:18

Fnollerpige......

Jeg tror heller ikke Zonker er sååååå slem.......hvis man mødte ham et andet sted (måske fysisk)
Men det er jo ikke enkelt-stående tilfælde, og bægeret er for mit vekommende flydt over for lang tid siden.....

Dem som ikke forstår min indstilling til zonker kan prøve at kigge min kommentar/sure opstød som er postet 30-06-02 22:37 i dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/4685

min kommentar/sure opstød er senere blevet brugt her http://www.kandu.dk/dk/spg/4722 og hvergang har zonker bare charmeret sig/kommet med sjove kommentarer til brugere som ikke lige deler mine (og andre zonker-"haderes") synspunkter....

derfor skal/bør han bare ignoreres, meeeeen.......det er fandeme svært når man får smidt "lort" i hovedet

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 18:13

e.p kan godt se hvad du mener - ingen tvivl om det ( iøvrigt nu mens jeg husker det : Strarup virker som en fin fyr, der holder sig til emnet, bare jeg og mange kunne det ) men mit sladdergen er for dominerende - men han giver sig da ikke i kast med alle de fortrædeligheder.

Jo tror sørme Zonker er en flinker fyr, men måske han er sur indimellem ....og så går det ud over alle andre .... så`n er jeg selv, men kunne ikke drømme om at kaste mig over "fremmede" mennesker og overhovedet begynde at overveje at blande mig i ting, fordi jeg ikke kan lade andre tage æren.

Alle herinde har altid ( naaaaj på nær een ) talt pænt og givet mig rigtig gode svar.

e.p jeg er udemærket klar over at når bægeret fyldes, skal man bare af med det .....

det får mig igen til at beundre Strarups iskolde ro, og totalt manglende interesse i at deltage i de kontroverser, næsten med overbærende sindsro tager han mod kritik, og har modparten ret, beklager han og ellers afskrives det som at være " ikke værd at spilde tiden på"

( dette gælder i hvert fald de indlæg jeg ser Strarup besvare )

altså kunne vi alle lære noget af ham ..... men DAMN det er svært at holde sig i ro, når der angribes - både på ens egne vegne, men så sandelig oss`på andres.

så skal Kandu nogensinde udnævne FAIR PLAY prisen vil jeg indstille Strarup til den.

- siger ikke at man ikke må diskutere meninger herinde, men det ville da være rart om man kunne holde det på et almindeligt plan ... og ikke i sandkasseniveau.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 18:25

P.S

Min ( nu afdøde ) farmor sagde forøvrigt TIT til mig da jeg var lille : " Hvis ikke du har noget pænt at sige, så ti stille!!!!!!!!!!"

"Og dine rettigheder når til hvor andres begynder" !!!!!!

og der er det så jeg mener man ikke kan tillade sig at overfuse andre, alle har ret til at være her - og skulle nogen sige noget man inderst inde mener er noget afsindigt vrøvl eller direkte misvisende KAN det godt siges på en pæn, stille og rolig måde.

og noget af det er bedst tjent med helt at blive ignoreret.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-10-02 19:09

Fnollerpige, hvis du ved hvad der foregår bag kulisserne på kandu.dk, via icq og andre kommunikationskanaler ville du sikkert have en anden opfattelse af virkeligheden.

Virkeligheden er helt klart en anden, og der sker også meningsudveksling den vej, som gør, at vi der ligger allerøverst på kandu.dk kan hjælpe hinanden. (på pointlisten)

Faktisk er vi glade for den hjælp ad den vej og den kunne sagtens blive bedre på kandu.dk.

Så du er velkommen til at melde dig ind i "foreningen".

Det kan ske på min icq : 2847724.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-10-02 20:37

e.p. når du laver sådanne tip, som du gør hvor du i din uforskammethed sviner andre mennesker til, kan du da slet ikke på nogen måde bede andre mennesker om at være anderledes.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-10-02 20:39

Janne P. det ville have hjulpet på overskueligheden, om du ville skrive hvad det drejer sig om, for personer som ikke har deltaget i debatten ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-10-02 20:49

vi der ligger allerøverst på kandu..............................fnis fnis hahahahahaha.......

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-10-02 21:31

Så nu er det lige før jeg farer i flint igen over Zonker, men qua min egen ovenstående kommentar må jeg nok hellere holde min mund.
hilsen
Catbody

PS: navnet Catbody, er et gammelt øgenavn, der hentyder til at jeg i min ungdom og ungkarletid af og til (for ikke at sige altid) lignede et kattelig den ene gang om ugen jeg skulle møde om morgenen på arbejde. Så nu spekulerer jeg på hvar zonker står for. Hvis man som jeg godt kan li' at læse tegneserier, burde man vide hvad z står for (er det ikke noget med at sove?) og onk(er) - ja.....
))

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 21:57

Zonker, har jeg point nok til det ?? - eller får man nogen når man nu kommer i "foreningen"
*G*
- tror desværre ikke I bag kulisserne får meget gavn af mig anyway, som sagt tidligere kan jeg dårligt svare på hvad klokken er *S*

og apropos opfattelse af virkeligheden er jeg fuldt ud klar over at man næppe herinde på trods af "tråde", henvisninger, copy pasting m. m., har den ringeste chance for virkelig at VIDE hvad der rent faktisk foregår.

Så tak for tilbuddet, men tror ikke jeg hører hjemme i sådan en forening

- jeg vil bare have nogle point og vinde en feeeeed blender eller en totalt anden komplet uundværlig præmie*G*

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 22:04

Zonker....jeg er så mange mange gange blevet svinet til af dig.... så jeg har det helt godt med det jeg gør.

allerøverst BVADR hvor det lød:
1 PARKENSS 29690 (måske ham)
2 strarup 29522 (alt respekt til manden, som tager alt fagligt)
3 zonker 28848
4 briani 24267 (99,999% sikkert ikke ham)
5 gibson 13554 (tror jeg ikke er aktiv mere)
6 e.p. 10597 (aldrig i livet)
7 vestergade 9785 (tror jeg ikke er aktiv mere)
8 Ishoey 8354 (tror jeg ikke er aktiv mere)
9 Bjarne_H 8330 (tager også tingene rimeligt fagligt, men ham tror jeg heller ikke deltager i ICQ med dig)
10 Melander 7433 (det lyder det ikke som om)
Jaja zonker......måske i tre øverste (de 3 allerøverste i det høje)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 22:14

*LOL*.... hold da maule jeg har 824 point eller så noget - der er sgu laaaangt til de øverste på listen - forresten UNDERLIGT at jer med SÅ mange point, aldrig spørger om noget ... er I nærige eller bare sjældent i den situation at I behøver hjælp ?

( nu siger jeg aldrig, dette er naturligvis baseret på den korte tid hvor jeg har frekventeret dette herlige forum *S* )

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 22:19

os med så mange point bruger skam af dem.....men pointene der står på listen (som findes her: http://www.kandu.dk/dk/top10all.asp ) er superpoint, og kan ikke bruges til at stille spørgsmål...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 22:23

Nå, ok my mistake -

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 22:27

Jammen ææhhh har I så fået alle de Superpoint udelukkende ved at skrive tips ??? - eller hvordan får man dem ellers ?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 22:32

tips, og svare på spørgsmål....det kan du læse om her: http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 22:34

Du kan også klikke på et navn, så kan du se hvilke spørgsmål en person har besvaret, og hvilke tips personen har lavet

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-10-02 22:36

Ok, thx e.p

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 22:36

lille rettelse, du skal trykke på navnet, og derefter vis historik (i højre side) så kan du se hvilke spørgsmål en person har besvaret, og hvilke tips personen har lavet

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 22:56

zonker....er du formand i jeres "forening"...*LOL*

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-10-02 00:11

jaja e.p., hvis nu en cisco certifering er så god, som du jo påstår, hvorfor er det så lige, at du ikke har nævnt bare promillevis, hvor du arbejder henne og dine arbejdsopgaver ??

Fnollerpige, et lille vers til dig.
Et lille rim fra mig.
Nogle linier, som e.p. ikke kan fatte,
men hell're vil debatte.
skriger om vid,
men fatter ikke en skid,
bruger børneord som bvadr,
men vi andre tænker skvadr,
stammer jaja,
men er kørt i storebælt a'a',
bruger ordet gør, men er tom som en dør,
e.p. fat dog lidt,
og tænk en smule vidt,
certifiser mig her,
e.p.'s hjerne ligger der,
han siger den sover,
medens en kørte den over,
e.p. vil gerne tænke,
men vandet i hjernen den skal sænke,
går med ble af gummi,
tænk hvis han skulle ski,
hvis e.p. hjerne den fungerer,
kan han begynde at spekuler',
hvorfor han er på et sidespor,
og ikke kan få hjælp af mor,
det kan lyde skørt,
men e.p. løb er kørt,
nu vil jeg slå en prut,
og gøre det med e.p. slut,
så kære fnollerpige,
du behøver ikke hige,
efter mr. nobody e.p.,
så ved du nemlig ikke hvad der skal ske.
der fik e.p. igen en over sin snude,
så nu er jeg ude.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-10-02 00:41

hmm...du kunne jo prøve at trykkr på mit navn, og kigge på min profil, så ville du opdage at jeg er ved at læse til Microsoft Certified Systems engineer

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-10-02 01:17

zonker..du har så tit
i mit ansigt skidt
så dette lille rim
fungerer kun som lim
når du mit syn på dig vil flytte
MÅ DU FOR FANDEN SNART LYTTE

istedet for at fare
i kødet på de rare
så kunne du prøve
i modsat retning at løbe
så kunne det være
at du hensyn-tagen kan lære

men jeg tror næppe
en and kan steppe
jeg tror heller ikke
du har 2 pi...
men et er sikkert
du er en dummernikkert

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 15-10-02 06:31

Ahrr hvor er det sandt

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 15-10-02 07:41

Zonker - du udtaler længere oppe:
"Når du laver sådanne tip, som du gør hvor du i din uforskammethed sviner andre mennesker til, kan du da slet ikke på nogen måde bede andre mennesker om at være anderledes"

Stop lige op tænk på den her:
Du kan se splinten i din broders øje men bjælken i dit eget øjner du slet ikke.

Og så spørger jeg lige igen:
Hvorfor skriver man et tip med en nedsættende titel "Støj på loftet" http://www.kandu.dk/dk/tip/2097, som henleder andres opmærksomhed på et andet tip "Støj i radio og fjernsyn" http://www.kandu.dk/dk/tip/2092, hvori man udleder en forkert mening af det skrevne, giver en mening om det man selv (mis)forstod og dernæst for det første kritiserer, at andre HEREFTER skriver tip på SAMME måde og for det andet sviner folk til så det basker http://www.kandu.dk/dk/spg/7162?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-10-02 10:29

Nå, venter på et nyt indlæg - det her er ved at blive ensformigt - nyt indlæg - ny diskussion *S* - ses

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-10-02 15:24

e.p. hvornår er det lige at prøve og løbe har rimet ?? Ingengang det magter du. Men det ser jo godt ud som lokumsdigter for dig, de er heller ikke så kritiske....kunderne....

tag mig med fnollepige, de kører bare i ring *G*

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 15-10-02 15:38

fede rim gutter,
det er noget dutter,
hvis de fik noget bas, og så give den noget gas,
så kunne det være,
ikke for at blære,
at i fik et super hit,
det ville ikke være skidt

hold da kæft det var dårligt, hmm sov bare roligt Jodle Birge

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-10-02 16:01

way to go... rime poet

Kommentar
Fra : Betinaaaaa

Dato : 15-10-02 17:49

JanneP.......
Hvis du kigger på min kommentar 14-10-02 17:18 hvor jeg har skrevet
""og hvergang har zonker bare charmeret sig/kommet med sjove kommentarer til brugere som ikke lige deler mine (og andre zonker-"haderes") synspunkter....""

Så kan du prøve at kigge igennem og se Z's kommentarer

Godkendelse af svar
Fra : JanneP