/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Meget langsom Nokia 6230i ? Kan man gøre~
Fra : Jon
Vist : 567 gange
500 point
Dato : 10-08-05 22:10

Hej.

Jeg har anskaffet mig efterfølgeren til min gamle telefon (Nokia 6230), og må blankt indrømme at jeg er blevet overordentligt skuffet! Den er jo langsommere end lort, virkeligt noget der irriterere når man er vant til den lynhurtige forgænger. Med langsom mener jeg at det tager en krig for telefonen fx. at gå i og ud af tastaturlås osv.

Kan man gøre noget ved det ? Opdatere noget software eller noget i den stil ? Ville være guld værd hvis den ellers gennemført fede telefon blevet ligeså hurtig som forgængeren.

Jeg smider glædeligt en masse point oven i for et godt og brugbart svar...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-08-05 22:16

Hvis det kan hjælpe har jeg følgende software på min telefon:

v 03.30
RM-72
GSM P1.1

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-08-05 07:47

du skal tage ned til forhandleren og få den opdateret der er fejl på 7 ud af 10 mobiltelefoner det med den er langsom er en af de typiske fejl bare du har kviteringen med så kan du få den opdateret gratis ellers koster det ca 100 kr

Granslam

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-08-05 08:23

Dvs. at jeg skal til at undvære min telefon i flere dage indtil de får fingeren ud og opdatere den ?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-08-05 08:50

nej nej nej de gør det med det samme det tager max 10 minutter

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-08-05 08:52

hvis du har købt den i eks fona henviser de dig til eks kurt ovi eller teleringen eller andre telefon repretøre

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-08-05 08:56

du kan også gå direkte ind til en repretør og vise din kvitering som der selvfølgelig stadigvæk er garanti på så får de pengene af nokia hvis der ikke er garanti på koster det ca 100 kr

Granslam

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-08-05 16:24

Men afhjælper det mit problem ?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-08-05 16:59

ja

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-08-05 19:39

hvad er det lige du spørger om du spørger om man kan opdatere din telefon så den bliver hurtig jeg svare ja det er en typisk fejl på mobiltelefoner du skal gå ned til forhandleren eller en telerepratør så skriver du at du så skal undvære din telefon i flere dage indtil de får fingeren ud og opdatere den jeg svare nej det tager max 10 minutter så spørger du om det afhjælper det mit problem ja svare jeg det er jo det jeg har skrevet længre oppe hvad er det lige du ikke forstår?? jeg fornemmer en meget negativ instilling til mine svar du kan jo bare skrive hvis du ikke vil have hjælp fra mig og ønsker andres svar
jeg trækker mig herfra nu

mvh Granslam

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-08-05 20:08

Hej igen

Min fejl, jeg forstod dit første indlæg som om du bare mente at det måske løste mit problem. Jeg er skam dybt taknemmelig for dine svar! Ingen tvivl om det.. Lad endeligt vær med at trække dig.

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 13-08-05 12:54

problemet med nokias telefoner og opdatering er at forhandleren ikke kan gøre det selv... Altså hvis butikken har certificeret nokia salg. Derfor skal butikken sende telefonen ind til et godkendt center som kan opdatere din telefon. Det vil altså sige at det sjællent er forhandleren selv der bestemmer hvor lang tid det vil tage og få den opdateret.

Går du derimod til en "uorginal" forhandler så vil du kunne få den opdateret på 10 min. Men du kan ikke vide om han har noget værktøj som er 100% brugbart. Men nok om det.

Det skal tilskrives at der kan være en mindre fejl i memory allokeringen. Det bevirker at hvis du har mange beskeder, mange billeder osv. som ligger på din telefon, så vil du mærke at din telefon bliver en smule og måske mere langsom. Hvis du ikke allerede har gjort det, kan det også anbefales at du ligger et memory kort i telefonen, og ligger alle dine billeder og videoer ned på det.

Hvis du ikke har forstået en brik af hvad jeg har skrevet... :D så er det helt ok. jeg skal nok uddybe det hvis du vil. :D:D:D:D
\knap