|
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 10-08-05 20:23 |
|
Slukker lampen..............det er vel ABS du slår fra.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 10-08-05 20:25 |
|
Det er som regel en af hjulsensorerne der er defekte. Hvis ikke du selv ved hvordan du tjekker hvilken en det drejer sig om så kør på værksted.
Kan tjekkes ved at måle modstanden når den er taget ud af stikket.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 10-08-05 20:31 |
|
Når du kører tender ABS lampen. I og med at den tender, så har den meldt fejl. Og når lampen lyser så fungerer ikke ABSen og hjulene kan blokere.Den bliver ikke lavet fordi du slår fra lampen. (Har aldrig set at man kan slå lampen fra)
alimak
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 10-08-05 20:33 |
|
Det koster ca 350 kr at sætte computeren på, og eventuelt slætte fejl. Eller den siger hvad der er galt.
alimak
| |
|
For at kontroller hjulsensorne skal du måle i stikket ved hjulet, indstil måleinstrumentet på OHM sæt et ben i hvert af de to stikben. Drej hjulet rundt, så skulle du gerne få en "pulserende" måling, altså den svinger. Hvis den viser uendelig modstand har du sikkert en defekt sensor (dog ikke 100% at det er sensoren)
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 10-08-05 21:45 |
|
Til Kentvester.
Hvis du måler den ohmske modstand i sensoren til hjulføler
giver den så pulserende måling ved rotation af hjulet????.
Er det ikke hvis analog-display er indkoblet?
Som rettesnor, ingen ohm-modstand i føler så er den defekt.
Til yesboss.
find de eksakte ohm på hver hjulføler, på stikket til abs-box
er der nr. (2 stk pr. føler) spørg hos evt. bosch hvad stik nr.
der er til de forsk. hjulfølerer.
/steen b.
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-08-05 09:31 |
|
Vi havde selv problemet (har dog automatgear) og fik skiftet sensorerne, men problemet fortsatte og bilen kunne ikke gå gennem syn. Det endte med at værkstedet fandt ud at at det var en elektronisk "ABS-dims" der var defekt - det koste 16 t.kr at få den udskiftet.
Tag på værksted og håb på at det er hjulsensorerne.
AMP
| |
|
til ds23
Jeg har altid bruget et digital måleinstrument.
en ABS enhed ved hjulet består af en føler, og en lamel rosette, der er ikke noget hokus pokus. Når du drejer hjulet meget meget langsomt, vil du kunne se en given modstand, når en af lamellerne er ud for sensoren, og så fremdeles.
Det jeg siger når man drejer hjulet vil du kunne se en svingende måling.
| |
| Kommentar Fra : yesboss |
Dato : 28-08-05 12:41 |
|
har tjekket elboksen!! no problemo
Hvordan vi bilen reagere hvis der var fejl ved abs pumpen? Evt pumperelæet?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|